20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Mainwaring

image Ready in CS3?

Een collega van mij vraagt zich af of Image Ready in CS3 ergens zit verstopt?

Ik kan het zo gauw even niet vinden. :o

Bijdrager
    Nick Nack

Nu je het zegt,

Ik kan het ook niet meer vinden! :?

Bijdrager
    Almerrrrr

Zit er ook niet meer in was je op zoek naar een specifieke functie? de meeste dingen zitten tegenwoordig ook in photoshop

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ze hebben het geloof ik samengevoegd, er zit nu een export for web en devices in photoshop zelf (wat bij mij trouwens altijd een raar randje om mijn plaatje heen geeft)

Bijdrager
    Mainwaring

Animatie GIF maken, door een reeks beelden te importeren.
    Zal ongetwijfeld in photoshop zitten, weet alleen niet waar.

Bijdrager
    joost81

Je hebt in PS CS3 een heel animation panel erbij gekregen.. en geavanceerd slicing (met rollover-states e.d.) hebben ze allemaal in Fireworks gestopt…

Bijdrager
    Mainwaring

dank 8)

Bijdrager
    Webbiker

Je kunt alleen geen geanimeerde gif’s meer openen in PS CS3. Je krijgt dan alleen nog het 1ste frame te zien. Ook met PS Extended CS3 is dit het geval. Alleen daarom heb ik Imageready CS2 nog op mijn machine staan…

Bijdrager
    geerth

Maar je kan wel nog in PS CS3 (ext) animated giv’s maken. Window -> Animation

Bijdrager
    livePulse

Hallo…

Imageready is vervangen voor Fireworks!

pff…

Bijdrager
    DrStrange
    ”livePulse”

Hallo… Imageready is vervangen voor Fireworks!

Maar zit niet meer standaard in PhotoshopCS3 zoals ImageReady wel bij PhotoshopCS2 zat.
    Bij Photoshop CS3 zit nog wel Bridge en AdobeCameraRaw maar iets als ImageReady is verdwenen. Wel degelijk een groot verschil.

”livePulse”

pff…

pff? WTF?!

Bijdrager
    livePulse

zoals ik al zei: Imageready is vervangen door Fireworks!

[size=18:cadc85c60e]VERVANGEN!!![/size:cadc85c60e]

Logisch dat het er niet meer bijzit!!!

Het heeft nooit IN Photoshop gezeten ook, het was een los programma en er zat alleen een mogelijkheid in PS om het te openen in Imageready… that’s all!
    Fijn dat het erbij zat maar het was een opzichzelfstaand los programma dat PS niet nodig had om te draaien (of andersom)…

Zo kon je dus bestanden creeëren in Imageready zonder PS, en nu doe je dat in Fireworks…

:cry:

[size=7:cadc85c60e]hoe moeilijk kan het zijn???[/size:cadc85c60e]

Bijdrager
    DrStrange

[size=18:c14d4d2779]JA NOU EN HET IS VERVANGEN MAAR HET ZIT ER NU TOCH NIET MEER BIJ. NIET ALS IMAGE READY EN NIET ALS FIREWORKS.[/size:c14d4d2779]
    Dat is toch een behoorlijke verandering tov CS2.

Beetje flauw hoe je reageert livePulse.

[size=9:c14d4d2779]En dan anderen uitmaken voor zeikerds.[/size:c14d4d2779] :kleenex:

Bijdrager
    livePulse

NIET ALS IMAGE READY EN NIET ALS FIREWORKS.

Ik weet niet wat jij hebt aangeschaft maar in mijn pakket zit toch echt Fireworks hoor! En, mocht je het (toevallig ofzo) ergens hebben gedownload en je hebt geen Fireworks, heb je niet het volledige pakket gedownload. Aangezien ik al heel wat langer dan jij met oa PS en Imageready werk kan ik zeggen dat we langs elkaar heen praten.

Met andere woorden: als je een bundel koopt (Web Standard, Web Premium of Master Collection) zit er dus Fireworks bij. Bij de andere bundels niet. Zo kun je dus PS los kopen maar krijg je er geen Imageready bij (want dat bestaat niet meer). Wel kun je dan Fireworks los kopen.

Waarom beginnen over een groot verschil met CS1 of CS2 terwijl je de pakketten totaal niet met elkaar kunt vergelijken? Als ik heel CS2 wilde kopen zat er toch ook geen Dreamweaver bij?
    Nee, want dat was MacroMedia, afijn, hoef ik verder niet op in te gaan.

Laat ik het erbij houden dat je met PS heel wat dingen kunt doen die je met Imageready ook kon doen maar wil je het echt lekker aanpakken gebruik dan Fireworks.

Tevreden? Ik vind jou geen zeikerd hoor, trouwens. Discussiëren moet kunnen, namen noemen vind ik flauw dus ik zal niet meer het woord zeikerd gebruiken ok?

ps: ik heb het woord zeikerd in een andere context gebruikt, geen woorden verdraaien svp…

Bijdrager
    DrStrange

Als je nou eens goed leest wat ik geschreven heb… Dan zou je kunnen zien dat ik PhotoshopCS2 en PhotoshopCS3 heb en niet de hele Suite. Het staat zelfs met schuine letters. Dat ik aangeef dat er bij PhotoshopCS2 ImageReady zat en bij PhotoshopCS3 niet. Dat dat in een bundel wel het geval is en vervangen is door Fireworks zal wel maar doet niet ter zake. Aangezien ik alleen fotografeer/beeldbewerk en de centen me niet op de rug groeien én ik he-le-maal niets-nul-komma-nada aan illegale downloads heb, vindt ik het wel goed genoeg om alleen Photoshop te kopen.
    Nou.. nogmaals: dan is het toch een behoorlijk verschil dat ImageReady (of de vervanger Fireworks) er dan niet meer bij zit.

Dus: ik heb het nergens over CS1, nergens over ‘gedownloade’ programma’s (keurig de officiële DVD in huis), ik heb het over PhotoshopCS2 en PhotoshopCS3 niet over bundel of Suite.
    Reken er op dat je langs me heenpraat. Want voor je leeftijd en klaarblijkelijke ervaring kun je verrekte beroerd lezen. Neem dat maar van een broekie aan.

Bijdrager
    Webbiker
    ”geerth”

Maar je kan wel nog in PS CS3 (ext) animated giv’s maken. Window -> Animation

Klopt, je kunt idd nog geanimeerde gif’s maken in Photoshop en nog beter als vroeger zelfs.
    Maar bestaande animated gif’s kun je niet meer editen, want als je die opent in Photoshop zie je alleen het eerste frame.
    Je moet van je geanimeerde gif’s dus altijd de psd behouden anders kun je opnieuw beginnen.

Bijdrager
    SvS

Hier ben ik niet blij mee. Ik kom nu pas achter dat Imageready niet meer bestaat en ik heb het nu hard nodig. Het staat dus niet meer op mijn mac, maar alleen CS3 pakket. Imageready had een handige rollover/segmenten vensters en dat mis ik behoorlijk.

Fireworks heb ik dus niet en wil geen geld meer in stoppen. Iemand tips?

Zou het mogelijk zijn om CS2 Photoshop opnieuw ernaast te installeren? Of gaat dat niet werken?

Bijdrager
    pepe

Je kan CS2 (of een onderdeel daarvan) er rustig naast draaien. Zelf heb ik ook nog beide pakketten draaien. Installeer alleen ImageReady en je bent van alle problemen af.

Bijdrager
    Webbiker

Ja daarom heb ik Photoshop/Imageready CS2 er ook nog steeds naast draaien.

Ik weet niet waarom Adobe dit zo heeft gedaan, zal wellicht te maken hebben met de patenten die op het Gif-formaat zitten. Een andere rede kan ik niet bedenken.

Bijdrager
    Jurriaan.

sorry voor de schop, maar ik loop nu ook tegen dit probleem op.

In windows kan je dus gewoon selecteren dat je alle soorten bestanden wil openen onder >importeren>video naar lagen. Ze zijn daar gewoon *.gif vergeten. Maar in OS X kan dat dus gewoon niet. Ook de extensie veranderen helpt niet. Het enige wat wel zou werken is de gif in Quicktime omzetten naar .mov en dan importeren via eerder genoemde functie. Maar daarmee verlies je dus kwaliteit.

De oplossing volgens adobe is dat je fireworks kan gaan kopen.
    je reinste oplichting, wat ik je brom.

*PS/IR CS2 maar weer installeert

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.