3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Image op flash drive zetten

Op zich een simpele vraag maar hoe krijg ik een image dus van een .img file op een usbstick (flash drive)

De image is bijna 6 gb is een oudere windows server image en die wil ik op een netboekje zetten, netboekje heeft natuurlijk geen optische drive.

Ik heb al van alles geprobeerd, ook om gewoon de image bestanden op mijn synology te zetten maar dan kan hij kennelijk bepaalde bestanden niet schrijven. Ik kan op mijn Mac ook gewoon de image mounten maar het netboekje kan de mac gewoon niet zien. Heb ook al windows werkgroep in de Mac ingesteld maar desondanks kan het netboekje letterlijk alles in het netwerk zien, satteliet ontvanger printer, router Synology maar niet de Mac mini.
    Heb al eens unetbootin geprobeerd maar die zet de bestanden niet naar de stick over en is meteen in 2 seconden klaar.

Schijfhulpprogramma heb ik ook geprobeerd maar die geeft ook een foutmelding zie hieronder:

Bijdrager
    Maurits

Om Windows .iso files op een usb stick te zetten heb ik altijd uunetbootin gebruikt.
    linkt doet vreemd, hier in tekst : https://unetbootin.github.io
    Is voor macOS en linux, en maakte voor mij bootable (linux) installers

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb een andere iso gebruikt en bovendien dat andere (ben de naam even kwijt) programma om Iso’s te schrijven. Helaas bleek mijn netboekje toch niet geschikt voor Windows Server.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.