5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    coentre

image maken en terug zetten

Ik heb een macmini uit 2009 en heb daar het RAM naar 8gb gezet en een nieuwe SSD erin gezet.

nu lukt het me maar niet om op de nieuwe SSD OSX te installeren.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niks lukt
    – opstarten vanaf een bootable USB met OSX mavericks
    – opstarten vanaf DVD met snow leopard
    – SSD via een externe hd case aan macbook hangen en dan OSX installeren.

het lukt maar niet. Ik kom steeds op een bepaald moment in een scherm waarin ik een rondje zie met een streep erdoor
    in onderstaande link is deze te zien: https://www.ifixit.com/Answers/View/324015/Circle+with+a+line+in+it+%2Cin+the+middle+of+screen.

is het een idee om van de macmini met de oude ssd een image te maken en deze op de een of andere manier naar de SSD over te zetten?

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je een Time Machine-back-up? Zo ja, dan kun je die gebruiken om je systeem terug te zetten.

Bijdrager
    coentre

je bedoelt een timemachine mackup maken va de macmini en deze restoren naar de SSD.

maar wat betekent dat scherm met dat rondje en slash erdoorheen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, als je een externe harde schijf hebt met een Time Machine-back-up, kun je de hele kopie terugzetten op de nieuwe schijf.

Heb je geen back-up maar wel een schijf die je daarvoor kunt gebruiken (Time Machine zal hem leegmaken, dus neem er niet eentje waar nog wat op staat dat je wilt houden), dan zet je de oude SSD terug in de Mac, zet je Time Machine aan, en als het klaar is koppel je alles af en bouw je de nieuwe schijf in.

In allebei de gevallen moet je het installatieprogramma starten, en wanneer dat vraagt of je gegevens over wilt zetten, kies je om dat te doen van een Time Machine-back-up.

Wat het rondje betekent wordt al uitgelegd op de pagina waar je zelf naar gelinkt hebt:

’When you see a circle with a slash symbol instead of the Apple logo, it means your Mac couldn’t find a valid System Folder to start up from.

Oftewel: de computer vindt geen schijf om van op te starten. Als je bijvoorbeeld van de DVD op wilt starten, moet je wel de C op het toetsenbord ingedrukt houden vanaf het moment dat de computer opstart, tot het installatieprogramma start. Zie deze pagina van Apple.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.