25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

iMacs niet meer in Europa

Vanaf heden (08/11) worden iMacs in Europa niet meer verkocht, tenzij met opleg.?

http://www.demorgen.be/buitenland/ierland-gaat-apple-besluit-brussel-aanvechten-b21409cc/

Bijdrager
    GoeieDag

“iMacs niet meer in Europa”. Wat is dat nou voor een titel?!

Bijdrager
    Q-collective

Ja, ik volg het ook niet.

Bijdrager
    ramrod

Tja Belg hé….

Bijdrager
    Brombeer

Met opleg, is dat een dikke laag boter?
    Ik verwacht juist dat Amerikaanse spullen zoals computers flink goedkoper zullen worden als de dollar zo keldert als de afgelopen uren na de Amerikaanse verkiezingsuitslag.

Bijdrager
    Hyrax
    Brombeer op 09 november 2016

Met opleg, is dat een dikke laag boter?
    Ik verwacht juist dat Amerikaanse spullen zoals computers flink goedkoper zullen worden als de dollar zo keldert als de afgelopen uren na de Amerikaanse verkiezingsuitslag.

Op korte termijn zal Apple de verhouding niet aanpassen, wellicht op langere termijn. Echter wil Trump importtarieven tot 45% opleggen vanuit China (http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37918242). Dat zou betekenen dat Apple geforceerd wordt productie naar de VS te verplaatsen, omdat produceren in China onrendabel wordt. Per definitie is productie in de VS duurder (tenzij werknemers in de VS opeens akkoord gaan met een uurloontje gelijk aan China), waardoor de Apple producten dus weer duurder worden.

Maargoed, OT: ik denk dat de TS eens mag gaan begrijpend lezen

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Hyrax.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    Brombeer

Niet begrijpend lezen, duidelijk formuleren. Waarbij er ook nog eens een Vlaams-Nederlands cultuurverschil overbrugd moet worden.

Wat goedkope werknemers betreft: bedrijven als de Walmart zijn daar al flink mee op weg. Aan de onderkant van de loonschaal heb je daar al snel drie baantjes nodig om rond te kunnen komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Aan de andere kant; nu alle illegale Mexicanen zullen worden gedeporteerd en achter die mooie nieuwe muur worden geplaatst, heeft Amerika weer heel veel nieuwe werknemers nodig.

Bijdrager
    GoeieDag

Zullen ze wel Chinezen voor gaan gebruiken…

Bijdrager
    Brombeer

Of de gevangenispopulatie nog verder vergroten.

Bijdrager
    gipsman

Opleg=
    1. bijkomende geldsom bij een ruil
    2. geldsom toegevoegd aan oorspronkelijk te betalen prijs
    3. toeslag, of het te veel betaalde

MAKE HOLLAND GREAT AGAiN

Bijdrager
    Dick de Roos

Apple genoot volgens Brussel jarenlang belastingvoordeel in Ierland terwijl dat verboden is onder de EU-regels voor staatssteun. De Amerikaanse technologiegigant heeft al sinds 1980 een fabriek in het Ierse Cork. Daar worden tegenwoordig iMac-computers gemaakt, maar de vestiging stelt het bedrijf ook in staat te profiteren van de lage bedrijfsbelasting in het land.

Daar werden overigens al eerder iMacs gemaakt.
    Maar de mijne komt waarschijnlijk binnenkort ergens anders vandaan (al-dan-niet-met Opleg;! )
    Ik zie nergens dat er in de EU geen iMac meer verkocht gaat worden.
    Gelukkig maar. :nerd:

Bijdrager
    iDEOwen

iMacs die in Ierland worden ‘gemaakt’ zijn alleen de CTO (Configure to Order) Modellen. En ‘gemaakt’ wil zeggen, ze krijgen standaard iMacs uit China, worden uit elkaar gehaald, componenten toegevoegd die de klanten willen, en vervolgens weer in elkaar gezet, gekalibreerd, getest, geboxed en geshipped.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  iDEOwen.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij komen de meeste iMac’s gewoon, zoals zo’n beetje alles, uit China.

Bijdrager
    Eprom
    GoeieDag op 09 november 2016

En die gaan dankzij President Trump 45% duurder worden!
    Dus als je dacht dat de nieuwe Macbooks duur waren, maak dan je borst maar nat.

Bijdrager
    KarelWillem

Zijn dikke machtige arm reikt niet helemaal van China tot de rest van de wereld.

Wat in Trumps voorstel gaat leiden tot: Apple-spullen komen uit China, Amerikaanse Apple-spullen komen uit Amerika.

Daar een beetje minder winst, hier een beetje prijzen verhogen.
    Maar dat zijn we wel gewend toch?

Bijdrager
    SvS
    Eprom op 09 november 2016

Idd, maar Apple is niet op achterhoofd gevallen. Als hun basismodel iMacs ineens bij €2.500 gaat beginnen ipv €1.300, dan bestaan ze al gauw niet meer. Zelfs ik, als doorgewinterde Apple gebruiker/fan, was me achter de oren aan te krabben bij het zien van prijzen van huidige, nieuwe modellen.

Bijdrager
    hatolex

Trump gaat gelukkig niet over de Europeese invoerrechten van goederen uit China

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  hatolex.

Bijdrager
    gipsman

Het is natuurlijk zo dat de apple-spullen gelicensed worden naar om het even welk buitenland. Na Trump zullen de licenses duurder worden.
    Andere landen -zelfs de Europese ‘bondgenoten’- zullen mutatis mutandis tol heffen op Amerikaanse producten, o.m. van apple. In Europa zelf zullen de prijzen ook stijgen door meer taxes op multinationals, een terechte eis van rechtse populisten èn van links (of wat daar straks van over blijft).
    Correct me…y

Bijdrager
    bartvdv

Het is natuurlijk zo dat de apple-spullen gelicensed worden naar om het even welk buitenland.

:roll:

Bijdrager
    Zakske
    hatolex op 10 november 2016

Idd.; mochten de Amerikanen een tarief van 45% heffen op Chinese import, dan hebben wij daar werkelijk geen ene zak mee te maken.

Moderator
    Pete.Z

Nonsens natuurlijk, de Amerikaanse importheffingen, mochten die er al komen, gaan natuurlijk niet voor Europa gelden.

Bijdrager
    iep

Trump heeft vrijwel geen invloed op de prijs van computers waaronder iMacs en MacBooks. De reden dat de nieuwe MBP’s zo duur zijn komt doodeenvoudig door de enorme daling van het aantal verkopen gecombineerd met de stagnatie van de technologie (CPU ontwikkeling is dusdanig gestagneerd dat Intel van een tick-tock strategie naar een veel tragere strategie is omgeschakeld). Verder zijn er ook dingen als de stand van de Yen wat bij toeleveranciers al voor problemen zorgt en daarmee dus ook voor partijen als Apple. Daarbij is er ook ontzettend veel van desktop/notebook naar smartphone en tablet gegaan. Met name tablets zijn apparaten waar men lang mee doet. Vergeet hierbij ook niet dat Intel sinds het begin van de Core processor reeks enorm heeft lopen pushen om zoveel mogelijk notebook CPU’s en chipsets te kunnen verkopen.

Microsoft en anderen gaan dan ook mee in de hoge prijzen van Apple. Macs zullen dan ook niet het enige zijn dat een stuk duurder wordt.

Overigens is het een misverstand om te denken dat een importheffing in China geen effect op de prijs hier heeft. Het zijn allemaal onkosten waar Apple rekening mee moet houden en die worden allemaal meegenomen in de berekening van de prijs. Indirect betalen we wel degelijk voor die importheffing, het is alleen niet zo dramatisch als hier voorgesteld wordt.

Bijdrager
    ernst.
    Zakske op 10 november 2016
    hatolex op 10 november 2016

Idd.; mochten de Amerikanen een tarief van 45% heffen op Chinese import, dan hebben wij daar werkelijk geen ene zak mee te maken.

Klopt want Trump wil niet de Europese markt aanpakken. Nee, hij wil de Chinezen aanpakken omdat hij vindt dat China oneerlijke concurrentie praktijken toepast. Daarbij heeft Trump Schotse voorouders en dus de EU is voor hem een no go area.

Bijdrager
    bartvdv

Schots ? Omdat hij rood haar heeft ? Volgens mij is Drumpf van Duitse afkomst en mochten zijn voorouders Duitsland niet meer in. Het zal Trump verder worst wezen wie hij aanpakt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.