6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Spinozo

iMacs als 5K scherm

Omdat ik een LG scherm foeilelijk vindt zit ik er over te denken om twee 27″ iMacs (tweeedehands, instapmodel) te bestellen om als externe schermen te gebruiken voor m’n nieuwe MacBook. De vraag is alleen of een dergelijke setup wel gaat werken qua USB C enzo. Iemand enig idee?

Bijdrager
    mtooster

Even zoeken bracht me op deze website
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

De 5K iMac kan niet in doelbeelscherm modus gebruikt worden.

Het heet simpelweg niet de juiste input om die hoeveelheid pixels te transporteren.
    Dat zou via twee thunderbolt twee poorten kunnen via multistream DisplayPort maar daar is de iMac niet voor gemaakt.

Er zij andere (vooral 4K) displays te koop die wellicht mooier zijn en het ding ook kunnen opladen en als ‘docking station’ fingeren. Iets wat een iMac in target display mode waarschijnlijk niet snel zal doen. (Ik vermoed ook niet als ze iMacs met thunderbolt 3 uitbrengen die wel target display mode ondersteunen.)

Bijdrager
    OMT-fan

Ik gebruik hier de DELL U2715H naast mijn 27inch 5K iMac.
    De DELL is een UHD scherm en past m.i. keurig naast mijn iMac.
    Verbonden via de thunderbolt naar displayport krijg je op de DELL.
    Zoals eerder gemeld kan de 5K Mac geen 5K uitsturen naar een 2e scherm.
    Maar dit is ook prachtig hoor…. lol

Er is ook een 4K scherm (3840×2169) in die serie:

Bijdrager
    Vroegah

De Dell U2715H is geen UHD, maar een QHD scherm.
    En ik vraag me af of je de UP2715 op 5k resolutie zou kunnen aansluiten en aansturen op de iMac 5k?
    Middels 2x displayport 1,2 uit op de iMac (thunderbolt ports).

Bijdrager
    Vroegah

OMT-fan:

Beeldschermen met dubbele kabel:

Sommige beeldschermen met een hogere resolutie dan 4K vereisen twee DisplayPort-kabels om het beeldscherm aan een volledige resolutie aan te sluiten:
    Het Dell UP2715K 5K-beeldscherm van 27-inch wordt ondersteund door de iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) en nieuwer, en de Mac Pro (eind 2013) met OS X Yosemite v10.10.3 en nieuwer.
    Het HP Z27q 5K-beeldscherm wordt ondersteund door de iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) en nieuwer, en de Mac Pro (eind 2013) met macOS Sierra.

bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

Bijdrager
    Spinozo

Dank voor de reacties. Jammer dat dit dus niet gaat werken. Ik wacht dan maar op mooiere thunderbolt 3 schermen dan de LG.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.