6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Erikaatje

Imacg G5 cd/dvd speler kapot

hallo maccers!

er is iets verschrikkelijks gebeurt!
    Gisteren deed mijn dvd/cd speler in mijn iMac G5 het plotseling niet meer :o
    Ik heb van alles geprobeerd zowel dvd’s als cd-roms en ik heb er ook een lens cleaner cd door heen gehaald (ik weet niet of de lens op de goede plek zit in de imac voor die lens cleaners?).
    Je zou dus denken dat hij gewoon hartstikke kapot is!?:cry:

maarrr… ik vandaag weer proberen.. nu is er 1 dvd die het soms wel en soms niet doet!?:?
    dus lijkt mij dat hij niet zo heel erg kapot is..

dus wie o wie herkent dit probleem en wat kan ik er aan doen?
    en denken jullie dat die lens cleaner zou moeten werken in een imac g5?

thnx!!

Bijdrager
    mollie319

Hoi Erikaatje,

ik heb een iMac CoreDuo Intel waarmee ik hetzelfde probleem heb.
    De mijne staat nu bij een Apple Repair Center (Dealer) om gemaakt te worden.
    Wat mij wel opviel, was dat als ik een schone dvd / cd erin deed, deze er uitkwam met
    een soort lijm (ofzoiets, want je moet behoorlijk hard wrijven, wil het eraf gaan.)

Ik denk dat er iets in de brander niet goed is (een onderdeel wat een substantie lekt) of iets in de mac, daar waar je de dvd / cd erin schuift (is een soort stof, misschien dat hier lijm zit ofzo).

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is met mijn macje…:-(

misschien toch het warme weer…..

Marcel

Geblokkeerd
    Anoniem

Die lenscleaner zou volgens mij moeten werken… het is een ander soort brander,
    maar het laserprincipe werkt wel grotendeels hetzelfde. Hij leest tenslotte wel gewoon
    DVD’s en CD’s (normaal gesproken dan).

Maar zo te zien heb je een kapotte lezer. Ik denk dat je beter even langs de winkel
    kunt gaan, of Apple even kan bellen… waarschijnlijk wordt hij gewoon vervangen
    namelijk, want dit is niet echt een normale levensduur lijkt me.;)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Erikaatje

thnx voor jullie reacties

Ik heb geen lijm of zo iets dergelijks op mijn cd’s
    ook kan het niet dat de lens volledig kapot is, want 1 dvd wil hij na een paar keer proberen wel lezen.

maargoed.. ik denk dat ik indd apple repair erbij moet halen, helaas..
    zo’n reparatie duurt zeker lang?? kan eigenlijk ninet zo heel lang zonder me mac (wiel wel :P)

Bijdrager
    Erikaatje

Ik heb mijn mac inmiddels naar apple center rotterdam (bij station centraal) gebracht en ook weer terug gekregen.
    De drive is vervangen en het heeft me niets gekocht (zat net in me laatste week garantie).
    De reparatie duurde overigens nog geen 1.5 week

Ik ben erg tevreden over de service!

Bijdrager
    MacBeer

Mooi, fijn dat je dat even meldt. Dan weten anderen ook waar ze aan toe zijn. :lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.