7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rail

iMac400 beeldscherm

Mijn iMac 400 beeldscherm vertoont rondom de rand vervormingen in de vorm van magnetisch veld lijnen. Ik heb al geprobeerd om met de focus instelling op de flyback transformator dit te verhelpen maar zodra deze lijnen dan verdwijnen is ook het beeldscherm onscherp.
    Is dit nog te verhelpen of is hij gewoon versleten?

Bijdrager
    MacBeer

Heb je naast het beeldscherm boxen of iets anders staan wat het magnetisch veld kan verstoren?
    Zet de mac eens op een andere plek en kijk of het probleem verdwijnt.

Bijdrager
    Rail

Nee helemaal niets. Het maakt niet uit waar in huis hij staat en of hij geaard is of niet.

Bijdrager
    lsmisch

Ik heb al geprobeerd om met de focus instelling op de flyback transformator dit te verhelpen

Kan je me even vertellen hoe je dat doet?

Spijtig genoeg kan ik je niet verder helpen,dacht ook meteen aan een magnetisch veld in de buurt.
    Is hij soms niet stoffig binnen in?Dit geeft bij TV toestellen soms een probleem aan de hoogspanning van de beeld buis.

Bijdrager
    Rail

Achter de bodemkap links (als de imac normaal staat en jij ervoor zit) zit een zwart blok met daarop twee stelschroeven, één voor focus en één voor screen (helderheid)
    Om dit te kunnen afstellen moet je de iMac op z,n rug leggen, de bodemkap verwijderen en dan de imac weer aanzetten.
    Onnodig te vertellen dat je dan met je vingers overal uit moet blijven en kinderen tijdelijk moet opsluiten in het kolenhok…

Bijdrager
    Rail

Er is inmiddels een mogelijke oorzaak aangedragen. Er kan een massa breuk op het moederbord zijn ontstaan door de warmte. Ik moet zeggen dat die imac ook loeiheet wordt. Hierdoor kan soldeersel gaan loszitten.
    Dit gaat mij echter ook boven de pet.

Bijdrager
    lsmisch

Zeeeeeeer bedankt voor de info.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.