14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Imac zoemt sinds twee weken

MAccers

Mijn Imac 2,16 zoemt sinds twee weken.

Druk ik met één vinger een klein beetje aan de onderkant van de Imac, dan stopt het.
    Ik hoef alleen maar een heel klein beetje te duwen.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.

Cles

Bijdrager
    tjetta

Dat zal dan wel een ventilator zijn. Breng hem even langs bij een APR, dan kijken ze ernaar.

Bijdrager
    MackieII

Denk idd de ventilator die de CPU koelt , is die al een keer open geweest ?

Bijdrager
    Ikea

Ik heb ook sinds drie dagen een zoem maar en moet aan de bovenkant van m’n Imac drukken om het weg te krijgen. Ik ga morgen ’s bellen naar IFactors.

Bijdrager
    MackieII
    ”Ikea”

Ik heb ook sinds drie dagen een zoem maar en moet aan de bovenkant van m’n Imac drukken om het weg te krijgen. Ik ga morgen ’s bellen naar IFactors.

Welke generatie Imac is dit ?

Bijdrager
    Ikea

Hij is nog geen 2 maanden oud.

Mac OS X Versie 10.5.4
    2.66 GHz Intel Core Duo
    2 Gb 800 MHz DDR2 SDRAM

Is dit wat je bedoelt?

Bijdrager
    MackieII
    ”Ikea”

Hij is nog geen 2 maanden oud.

Mac OS X Versie 10.5.4
    2.66 GHz Intel Core Duo
    2 Gb 800 MHz DDR2 SDRAM

Is dit wat je bedoelt?

Oke, dan zou ik de I-Mac idd even terugbrengen aangezien het
    hier waarschijnlijk om contactgeluiden gaat of net even
    een onderdeel wat niet goed vast zit.

Bijdrager
    Ikea

Kan dit ineens gebeuren? Hij is nooit verplaatst geweest en heb dit ook nooit eerder gehoord. Wel een irritant geluid hoor!

Bijdrager
    arnout

Voordat je hem wegbrengt probeer de SMC eens te resetten:

Resetting the SMC can resolve some computer issues such as not starting up, not displaying video, sleep issues, fan noise issues, and so forth. If your computer still exhibits these types of issues after you’ve restarted the computer, try resetting the SMC. To reset the SMC on an iMac (Early 2006), iMac (Mid 2006), iMac (Late 2006), or Mac mini (Early 2006):

From the Apple menu, choose Shut Down (or if the computer is not responding, hold the power button until it turns off).
    Unplug all cables from the computer, including the power cord and any display cables.
    Wait at least 15 seconds.
    Plug the power cord back in, making sure the power button is not being pressed at the time. Then reconnect your keyboard and mouse to the computer.
    Press the power button on the back to start up your computer.

Bron: http://support.apple.com/kb/HT1543?locale=nl_NL

Bijdrager
    Ikea

Dank je wel voor de suggestie. Gelijk geprobeerd maar helaas. Zit niets anders op dan ff lang te gaan bij IFactors, vrees ik.

Bijdrager
    MackieII
    ”Ikea”

Kan dit ineens gebeuren? Hij is nooit verplaatst geweest en heb dit ook nooit eerder gehoord. Wel een irritant geluid hoor!

Zeker als die net nieuw is kan er wel eens resonantie optreden , gebeurt het trouwens
    direct naar het opstarten of wordt het geluid geleidelijk harder ?

Bijdrager
    Ikea

Gelijk bij het opstarten. Ik heb wel eens het idee dat het stopt en na een paar minuten weer begint, maar dit geluid is zo irritant dat het volgens mij ook wel een tijd in mijn oren blijft hangen, ha,ha.
    Trouwens, ik heb niet de indruk dat het harder of zachter wordt maar de zoem blijft gelijkmatig.
    Wel humor, ik heb ‘m gewoon in de woonkamer staan en dacht eerst dat de vriezer was aangeslagen.Dat vond ik al raar, want die heb ik ook nooit gehoord. Dacht nog: ” moet dat ding ’s ontdooien’. :lol:

Bijdrager
    Ikea

Ik moet even mijn frustratie kwijt hoor! Heb vorige week gebeld met IFactors. Reuze aardig te woord gestaan. Komt u maar langs met de Imac dan kunnen we het euvel waarschijnlijk wel gelijk verhelpen.

Ok, de boel afgekoppeld, in de doos gedaan en naar IFactors in het centrum van Rotterdam. Dat is op zich al een gedoe met parkeren en sjouwen met zo’n doos. Enfin, twee trappen op (de HD zit op de tweede etage) en hij legt z’n oor tegen m’n IMac.

Zo te horen is het een instabiele ventilator en moeten wij hem naar Zoetermeer sturen. Dit betekent dat u ‘m 2 weken kwijt bent.
    Hoezo? Kunt u dit niet doen? Nee, wij maken de Imacs niet open. O, je collega zegt van wel… Nee, dat ding is veel te ingewikkeld van binnen. Nou, dat geloof ik graag!

Ik kan ‘m nu even niet missen omdat ik aan een project werk voor mijn baas.
    Hij adviseerde mij om er alvast telefonisch een melding van te maken, en wanneer ik ‘m even kan missen, dan terug te komen.

Ik weer naar beneden en dacht gelijk IWorks te kopen. Had vorige week de trial versie gedownload en vind het een leuk pakket.
    ‘ Wij hebben alleen nog het family pack’, vertelde de medewerker.
    Dus na 10 minuten stond ik weer buiten. Naar de P-garage gesjouwd en weer naar huis. In Rotterdam wordt P-geld per heel uur berekend dus was 2.50 armer.

Kortom, een halve dag kwijt, een boel gesjouw en asociaal veel parkeergeld voor…….
    Hij staat nu weer op z’n oude vertrouwde plekkie. Het gezoem zal waarschijnlijk niet vanzelf stoppen. Ik zie wel.

Overigens waren de mensen van zowel IFactors als telefonische klantenservice van Apple supervriendelijk. Ik zie het dan ook maar als een ‘samenloop van omstandigheden’.

Bijdrager
    Soulshaker

Tja, ik begrijp je frustratie niet helemaal

Als je je mac binnedoet dan moet je niet direct verwachten dat ze dit in 1,2, 3 herstellen, net als bij elk elektronisch toestel kan je je aan zo een herstelperiode verwachten, zelfs al zeide ze dat dit misschien direct opgelost kan worden
    En iWorks, ok dan bestel je dit toch, had je je mac afgegeven kon je er toch niks mee doen tot je mac terug was
    Wat ik wel begrijp is die afzetterij van het parkeren, hier in Belgie ist even erg, ne mens mag al bijna niet meer de stad binnerijden , laat staan een parking vinden (en als je er 1 vind is dat ook nog pokkeduur ook)
    En de tijd die je hiermee verloren hebt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.