10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Grin

OPGELOST! Imac zoekt niet op externe HD naar files…

Ik hoop maar dat ik dit in de goed categorie zet, sorry als dat niet zo is.

Enniewee, ik heb een nieuwe Imac met Catalina, en heb een grote WD digital van 12GB als back up voor mijn afgelopen klussen. Ik ben fotograaf en heb dus veel veel veel foto’s.

Maar op een of andere manier als ik zoek naar een bepaald bestand ( laten we zeggen ‘oesters’ ) dan vind hij mijn foto van oesters niet. ( terwijl hij wel zo heet)
    Spotlight gebruikte ik zelf al nooit, maar voor de volledigheid: op spotlight vindt hij niets, maar ook niet als je via de finder zoekt ( via Apple N en dan in het zoek veld) Dan kun je nog zeggen dat hij specifiek op die ext HD moet zoeken maar hij doet niets. Ik heb er wel 4 externe HD’s aanhangen maar met mijn oude imac was het nooit een probleem.

Ik heb al flink lopen zoeken op internet en heel wat gedaan maar niets heeft geholpen.

Dus via spotlight privacy de HD toevoegen en weer verwijderen helpt niet.

Heeft iemand de gouden tip? Ik zie vast iets over het hoofd:-(

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken geleden door Grin.
    Bijdrager
    sedikit

Meestal wordt aangeraden files te zoeken met (gratis) EsyFind. Maar daar zit volgens mij geen optie in om ook op externe schijven te zoeken. Dat kan wel met het fantastische zoek programmaatje FindAnyFile. Heeft heel veel opties. Kost wel geld. Maar misschien kun je het ook eerst uitproberen:

https://apps.tempel.org/FindAnyFile/index.php

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    FABMAC

Easyfind zoekt ook extern. Kijk in rode gebied. Daar kan je wijzigen.

Bijdrager
    hvanschaick