10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Grin

OPGELOST! Imac zoekt niet op externe HD naar files…

Ik hoop maar dat ik dit in de goed categorie zet, sorry als dat niet zo is.

Enniewee, ik heb een nieuwe Imac met Catalina, en heb een grote WD digital van 12GB als back up voor mijn afgelopen klussen. Ik ben fotograaf en heb dus veel veel veel foto’s.

Maar op een of andere manier als ik zoek naar een bepaald bestand ( laten we zeggen ‘oesters’ ) dan vind hij mijn foto van oesters niet. ( terwijl hij wel zo heet)
    Spotlight gebruikte ik zelf al nooit, maar voor de volledigheid: op spotlight vindt hij niets, maar ook niet als je via de finder zoekt ( via Apple N en dan in het zoek veld) Dan kun je nog zeggen dat hij specifiek op die ext HD moet zoeken maar hij doet niets. Ik heb er wel 4 externe HD’s aanhangen maar met mijn oude imac was het nooit een probleem.

Ik heb al flink lopen zoeken op internet en heel wat gedaan maar niets heeft geholpen.

Dus via spotlight privacy de HD toevoegen en weer verwijderen helpt niet.

Heeft iemand de gouden tip? Ik zie vast iets over het hoofd:-(

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken geleden door Grin.
    Bijdrager
    sedikit

Meestal wordt aangeraden files te zoeken met (gratis) EsyFind. Maar daar zit volgens mij geen optie in om ook op externe schijven te zoeken. Dat kan wel met het fantastische zoek programmaatje FindAnyFile. Heeft heel veel opties. Kost wel geld. Maar misschien kun je het ook eerst uitproberen:

https://apps.tempel.org/FindAnyFile/index.php

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    FABMAC

Easyfind zoekt ook extern. Kijk in rode gebied. Daar kan je wijzigen.

Bijdrager
    hvanschaick

Als je in de finder de externe drive aanklikt en dan in het zoekveld rechtsboven in het finder scherm ‘oester’ of IMG intikt, kan je vervolgens kiezen of ie op de interne schijf of de externe moet zoeken. Als je 1 sectie opgeeft, kan met met ‘+’ meerdere criteria opgeven

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door hvanschaick.
    Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>FABMAC op 28 april 2020 om 17:04</p>

Easyfind zoekt ook extern. Kijk in rode gebied. Daar kan je wijzigen.

Verdomd!, je hebt gelijk! Dat had ik niet in de gaten. Ik gebruik het ook nooit. Ik gebruik al jaren FindAnyFile. Met o.a. als groot voordeel, één van de vele opties bv., dat (mits voorzichtig) je grondig, werkelijk alles, van een programma kunt verwijderen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Grin

Oooh wat fijn, ik ga het gelijk morgenochtend proberen met een koffie. Ik laat het weten! Merci!!

Bijdrager
    Grin

<p class=”cite”>hvanschaick op 28 april 2020 om 17:33</p>
    Als je in de finder de externe drive aanklikt en dan in het zoekveld rechtsboven in het finder scherm ‘oester’ of IMG intikt, kan je vervolgens kiezen of ie op de interne schijf of de externe moet zoeken. Als je 1 sectie opgeeft, kan met met ‘+’ meerdere criteria opgeven

Dit heb ik al vaker gedaan, en dat doet hij dus niet. Geen idee waarom niet:-( Maar dank voor het meedenken!

Bijdrager
    Grin

Easyfind vindt alles op al mijn externe hd’s! Superblij!!

( maar ook een beetje vreemd dat ik dit nergens op het web als oplossing vind. Ik had zelfs apple hulp gehad en daarvan moest ik een hele nieuwe indexering iets doen, allemaal lastig. Dit werkt perfect!)

Bijdrager
    wouter57

”Heeft iemand de gouden tip? Ik zie vast iets over het hoofd”

Je moet ook in submappen gaan zoeken. Open de externe schijf waar je back up op staat. Rechts zie je dan je back up en klik daar op. Er opent dan een submap en daar ga je in zoeken. Zo vind ik mijn muziek, MP4 en foto’s terug.

Bijdrager
    wouter57

Blijft toch moeilijk om hier iets te plaatsen..

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door wouter57.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.