4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Burt

imac ziet windows 7 computer niet

Gegeven: Ik heb een iMac met Snow Leopard, een Windows 7 desktop en een Windows XP laptop via een router in een netwerk. De IMac en de laptop draadloos. De Windows 7 desktop via een kabeltje.

Met de beide Windows computers kan ik bestanden ophalen en plaatsen op de andere computers.

De iMac ziet (Finder) ALLEEN de laptop en kan de desktop met Windows 7 niet zien. Zodoende kan ik dus met mijn iMac geen bestanden van de Windows 7 desktop ophalen en/of plaatsen.

Mijn Windows vrienden wijzen naar Apple en mijn Apple vrienden wijzen naar Windows. Geen van de “experts” hebben een idee hoe ik mijn vurige wens van bestanden uitwisselen kan realiseren.
    Daarom aan jullie het volgende……..

Vraag: Heeft iemand enig idee wat ik allemaal moet instellen en doen zodat ik ook met mijn iMac de Windows 7 desktop kan zien en dus bestanden daarvandaan kan ophalen en plaatsen?

Graag advies,
    groeten
    Burt

Bijdrager
    Michel2010

Windows 7 is een hel met shares in vergelijking met windows XP, er kan zoveel verkeerd staan.

Je kan in Windows 7 verschillende netwerkprofielen kiezen waaraan dan weer verschillende netwerk rechten gekoppeld zitten. Je hebt er geloof ik 3; thuis, kantoor en openbaar. Deze hebben standaard verschillende instellingen met wat er voor de buitenwereld zichtbaar is.

Via het ‘Netwerkcentrum’, kun je een profiel kiezen en de instellingen van deze profielen aanpassen.

Check daarnaast even je virusscanner/firewall of deze niet toevallig wat tegenhoudt.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan de volgende dingen controleren:

1. Kan je met Windows 7 communiceren als je gewoon via Ga > Verbinden (oid, ik heb engels) en dan smb://IP-ADRES waarbij IP-ADRES het IP adres van de Windows 7-gebaseerde computer is

– Werkt dat?
    – Ja: je probleem ligt bij network discovery
    – Nee: je probleem ligt bij TCP/IP connectiviteit

– Network Discovery werkt niet:
    controleer de services op Windows 7: Netwerk profiel moet op ‘Thuis’ of ‘Home’ staan,
    en delen van bestanden en mappen bij geavanceerde instellingen voor delen moet aan staan.
    Verder is het verstandig om de computers in dezelfde werkgroep te hebben.
    Werkgroep is een of ander oude idee ui 1970 wat voor Windows
    soms essentieel is voor netwerk communicatie. Bij Mac OS X staat die standaard goed ingesteld.
    Als je de kennis hebt/had om het aan te passen is het onnodig om een beschrijving te typen hoe de
    standaard instellingen hersteld moeten worden.

– TCP/IP connectiviteit:

Probeer te pingen.
    – Windows: windows-toets+r, type in het venster ‘Uitvoeren’ “cmd” in zonder aanhalingstekens,
    en type in het command-prompt venster “ping IP” in, zonder aanhalingstekens,
    en vervang IP, daar moet het IP adres van de Mac OS X-gebaseerde computer
    terecht komen, druk dan op enter. Er moet tekst verschijnen over pakketjes, als er
    iets over een time-out staat is er geen verbinding mogelijk.
    Dat kan komen door dat de netwerken niet gekoppeld zijn
    (wat ze wel moeten zijn volgens je gegevens), of door een of meerdere firewall(s).

– Mac OS X: Spotlight naar ‘Terminal’, zonder aanhalingstekens, en start Terminal.
    Type in het Terminal venster “ping IP” in, zonder aanhalingstekens,
    en vervang IP, daar moet het IP adres van de Windows 7-gebaseerde computer
    terecht komen, druk dan op enter. Er moet tekst verschijnen over pakketjes, als er
    iets over een time-out staat is er geen verbinding mogelijk.
    Dat kan komen door dat de netwerken niet gekoppeld zijn
    (wat ze wel moeten zijn volgens je gegevens), of door een of meerdere firewall(s).

Als beide bestuuringssystemen bij een ping geen antwoord krijgen,
    en er dus time-outs op het scherm getoond worden, of meldingen over loss, of packet loss,
    dan kunnen ze niet communiceren. Controleer dan de fysieke verbindingen, firewalls en
    previlege instellingen. Als dat niet werkt is er een minder eenvoudig probleem.
    In dat geval kost het te veel tijd, moeite en/of andere dingen om het zo even via internet op te
    lossen met tekst. Opties zijn dan: TeamViewer om op afstand door iemand geholpen te worden,
    iemand op bestelling langs laten komen, of het opgeven.

Bijdrager
    Burt

Dank Michel 2010 en johnkeates, ik zal het eens gaan uitproberen als ik durf of er toch maar een verstandige computer persoon behalen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.