14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JP

[Opgelost] iMac ziet iPhone niet – iPhone XS Max – iOS 14.3

iMac ziet iPhone niet. In systeemoverzicht staat hij wel vermeld bij een USB poort.

iMac met macOs Big Sur 11.1

B.v.d. voor reacties

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    GoeieDag

iMac ziet iPhone niet. Klopt, iMac heeft geen ogen.

Maar misschien gewoon eens wat duidelijker omschrijven waar het probleem ligt: in welk programma verwacht jij de iPhone te zien? Wat heb je al gedaan om tot een oplossing te komen?

Bijdrager
    janbertwedman

<p class=”cite”>GoeieDag op 16 december 2020 om 15:18</p>
    iMac ziet iPhone niet. Klopt, iMac heeft geen ogen.

Maar misschien gewoon eens wat duidelijker omschrijven waar het probleem ligt: in welk programma verwacht jij de iPhone te zien? Wat heb je al gedaan om tot een oplossing te komen?

Streng doch rechtvaardig

Bijdrager
    JP

In Finder waar hij altijd verschijnt.

Hier staat vermeld hetgeen ik al heb gedaan om het op te lossen:

Als uw computer uw iPhone, iPad of iPod niet herkent – Apple Support

Bijdrager
    JP

Sorry de link wordt niet overgenomen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204095

Bijdrager
    Dick de Roos

Als je je iPhone of iPad met een USB-kabel op je Mac hebt aangesloten en het apparaat niet in de navigatiekolom van de Finder verschijnt, controleer je of je in de Finder-voorkeuren de juiste optie hebt geselecteerd.

(Uit de gebruiksaanwijzing van Apple)

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Als je ‘m wel in systeemoverzicht ziet staan moet het iets simpels zijn vermoed ik.. Wat Dick zegt Γ³f bijvoorbeeld per ongeluk het ‘Locations’ menu verborgen hebben. De ‘Show’ optie verschijnt pas als je er met je muis boven zweeft.

Bijdrager
    JP

Dick de Roos is de gelukkige winnaar.

Finder voorkeuren dus.

Ik had dat al gecontroleerd maar niet goed dus, blijkt.

Bij dvd, cd of iOS apparaten stond een liggend streepje in plaats van een V-tje overheen gekeken.

Nu staat er een v-tje en whala.

Allen hartelijk dank en fijne avond

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dick zei niks, die gaf alleen een quote uit je eigen link. Ik weet niet of je dan een prijs wint πŸ˜‚. Maar toch gefeliciteerd Dick πŸ‘πŸ»! Grappig @JP dat je het blijkbaar wΓ©l een keer gevonden hebt om het uit te zetten, maar er nu niet op kon komen.

Bijdrager
    Dick de Roos

πŸ‘ Dank! Doe maar een boekenbon. πŸ™ƒ

Bijdrager
    JP

Heb niets uitgezet, wel aangezet, door van het – een V te maken.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Als je ‘m eerder wel zag stond het toen aan, en nu blijkbaar uit. Dat hebben niet de kaboutertjes gedaan.

Sleutelbeheerder
    Night

Niet persΓ©… ik hoor wel meer verhalen dat FInder instellingen ineens overhoop gehaald zijn na updates naar en binnen Big Sur.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ok, dat zou kunnen. Er staat niet heel stellig in het eerste bericht dat het probleem na Big Sur ontstond maar laten we daar dan maar de schuld aan geven 😊.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.