6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanneke

Imac ziet CD niet

Als ik een cd in mijn imac G5 stop, begint ‘ie wel te draaien, maar ik kan hem nergens vinden. Hij komt niet op mijn bureaublad te staan, en ook niet in de finder. Dit betekent dus dat ik niets meer kan installeren, maar ook dat ik de cd er niet uit kan halen, alleen als ik opnieuw opstart en op de knop op mijn toetsenbord blijf drukken.
    Dit is me al eens gebeurd met verschillende software-installatie-cd’s (nu voor m’n Wacom-tablet)

Enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Bijdrager
    computer space

Klinkt bijna alsof de speler kapot is. Doet ie niks, ook niet bij DVD’s? Je kunt bij CD’s en DVD’s in de voorkeuren wel aangeven dat ie bepaalde types moet negeren, maar data-schijven staan daar niet bij, dus die moeten altijd in de finder zichtbaar worden. Bureaubladweergave kan trouwens uitstaan in de finder-opties. Kijk ook eens wat systeemprofiel meld.

Bijdrager
    Hanneke

dan moet ik even opnieuw opstarten om die cd er uit te gooien. kom zo terug;)

Bijdrager
    Hanneke

nee, een dvd pakt ‘ie ook niet.

ok, ik heb systeemprofiel open.

er staat bij “schijven branden”:

Er is geen apparaat voor branden gevonden. Als u een extern apparaat gebruikt, controleert u of het apparaat is aangesloten en van spanning wordt voorzien.

Bijdrager
    computer space

Garantiegeval. Doordat ie wel spint, lijkt het bijna of de data-kabel loshangt! Helaas is dat met een iMac niet zelf te checken. Even naar je dealer dus.

Bijdrager
    Hanneke

nou, dit is maf.

afspraak gemaakt om mn mac morgen te brengen, en me er bij neergelegd.

wilde even een back-up maken van een CF-kaartje, haalde de usb-kabel van mijn printer er uit om de kaartlezer er in te stoppen, en voila, de cd wordt gelezen.

:lol:

toch raar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.