7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WTR

iMac zeer langzaam door installeren van veel fonts

Hey Y’all

Ik heb gisteravond heel veel fonts geinstalleerd in een keer. Deze had ik van een vriend van mij gekregen.
    Sindsdien is mijn iMac erg traag geworden en is mijn font bij de Google resultaten totaal anders. De rest van de websites hebben wel hun eigen lettertype (of zoals het hoort iig).

Weet iemand hoe ik mijn iMac een dag terug kan zetten? Zodat die fonts eigenlijk niet geïnstalleerd zullen zijn?
    Mijn laatste Time-Machine backup is alweer een paar maanden oud en bevat niet het laatste meer.

Alvast bedankt!

WTR

Bijdrager
    JBStudio

Waarschijnlijk staan ze nu in je home-biblio-fonts. De fonts die daar in staan worden altijd geladen met opstraten, dus haal ze daar eens uit en start dan eens opnieuw op. Het beste is om je fonts te beheren met suitcase e.d. programma’s.

Succes
    JBStudio

Bijdrager
    WTR

Hmm zijn er 22.872. Dat verklaart het. Maar welke fonts staan er standaard geïnstalleerd?
    Straks heb ik niks meer haha.

Hoewel kan ze ook kopiëren vanaf mijn mbp.
    thnx

Bijdrager
    Obi

Je zou met een zoek opdracht in de Finder kunnen zoeken naar bestanden met creatie/modificatie datum van gisteren. In het resultaat staan ongetwijfeld een aantal fonts, die kun je selecteren en weg gooien in de prullenmand.

Bijdrager
    WTR

Helaas zie ik de fonts hier niet. Wel waar ik ze vandaan heb. extern hard schijfje.
    Probeer nu alles te verwijderen, maar hij heeft t er wel moeilijk mee…

Hij doet het nu weer normaal. THNX!

Bijdrager
    JBStudio

Standaard fonts staan in HD-biblio-fonts volgens mij en in application support van Adobe en microsoft e.d. Jouw thuismap staat niks in bij standaard installatie. Geen problemen dus als je ze daar uit haald. Een programma geeft vanzelf aan als hij iets mist. Dan plaats je simpelweg dat fontje weer terug.

Fijn dat het inieder geval weer werkt,

JBStudio

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.