5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Pivni Pes

iMac wordt regelmatig wakker.

Wij hebben een iMac in onze slaapkamer staan, hier staat eigenlijk niks bijzonders op dan alleen Firefox om films met Netflix te kijken.
    De iMac staat altijd aan en ik ga er dan vanuit dat de iMac gaat slapen als we hem niet gebruiken.
    Maar om een of andere manier wordt de iMac om de 3 a 5 minuten even wakker en spin de HDD even op.
    Het geluid weet ik even niet zo snel te omschrijven, maar het komt hetzelfde op neer als een computer slaapt en je sluit je telefoon even aan voor opladen.
    Het is opzicht geen verschrikkelijk lawaai, we slapen er gewoon doorheen, alleen zou ik het liever opgelost hebben.
    De energie instellingen zijn na 10 minuten HDD en scherm in slaapstand zetten.
    Van de week heb ik uitgezet dat de computer gewekt kan worden via ethernet, maar dit was niet de oplossing.

Bijdrager
    pruus

Wellicht kun je eens proberen de stekker in het stopcontact om te draaien. Klinkt gek, maar kennelijk zit er soms een storing op de lijn. Het proberen waard.

Bijdrager
    bartvdv

@pruus:

De stekker van een iMac is geaard. Omdraaien zal niet lukken.
    Overigens, als je dit ‘probleem’ googelt, krijg je een resem mogelijke redenen en oplossingen.

Geblokkeerd
    Humain

In Nederland kun je een geaarde stekker gewoon omdraaien aangezien die geen 3e pen heeft maar 2 contacten aan de zijkant van de stekker.

Lijkt me wel vreemd dat een fase/nul wissel uit kan maken voor alles wat na de trafo zit, maar ik kan het mis hebben.

Bijdrager
    Pivni Pes

Dank voor jullie hulp, inmiddels is het probleem opgelost door de computer te update naar de laatste OS.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.