5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bokskangoeroe

iMac wit scherm, HDD stuk?

Bij het opstarten van mijn iMac vanmorgend kreeg ik niets meer dan een wit scherm met een vraagteken in het midden. Ik volgde de uitleg op de apple website over mogelijke oplossingen en niets lijkt te helpen. Wanneer ik mijn installatie cd erinsteek die werd bijgeleverd, krijg ik de melding dat er geen vorige versie van Mac OS is geinstalleerd en ik dus geen leopard kan installeren. Ook bij schijfhulpprogramma zie ik mijn HDD niet terug… Dus wrs is deze stuk :-S Ik vond tuts om deze zelf te vervangen, het lijkt op het eerste zicht best te doen maar aangezien ik niet zo technisch ben aangelegd is dit mijn laatste optie.

Heeft iemand een idee wat dergelijke reparatie kan kosten? Ervaringen bij bepaalde shops?

iMac 20”, 320GB, model A1224, emc 2133. Werkte perfect tot voor ons verlof, stekker eruit voor twee weken en plots defect, houdt dit verband?

Bijdrager
    MBPuser

Waarvoor doe je het niet zelf? Als je een schroevedraaier kan vasthouden en iFixit kan intypen ben je al halverwege. Zelfs met twee linkerhanden lukt het nog als je de stappen gewoon volgt, scheelt je een hoop geld.

klik!

Bijdrager
    Nuke

Klinkt inderdaad als een kapotte HDD. Heb je al de Apple hardware test gedraaid? Die kan je nl. met zekerheid aangeven dat je HDD stuk is.
    Zelf heb ik dit afgelopen zomer ook meegemaakt en heb zelf de HDD vervangen (weliswaar in een 27″ iMac). Binnen een uurtje ben je klaar, en als je de aanwijzingen van iFixit opvolgt kan er weinig fout gaan.

Bijdrager
    bokskangoeroe

Gelukt! De harde schijf wordt herkend! Maar als ik de bijgeleverde cd van leopard erin steek krijg ik de melding dat deze niet kan worden geinstalleerd omdat er geen vorige versie aanwezig is? Dient die cd niet juist om volledig te installeren? Iemand enig idee?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb hier thuis eenzelfde iMac staan die deze week ook niet meer wilde opstarten. Ik heb ‘m een paar dagen uit de stekker gehaald en toen kwam de HDD terug tevoorschijn. Heb een back-up gemaakt en Lion opnieuw ge├»nstalleerd en tot op dit moment draait het beestje terug.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.