7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudkraus

iMac wissen en account terug erop zetten

Hallo,

Ik heb dit probleem al eens aangekaart. Ondertussen weet ik meer. Gisteren installeerde ik een update voor The Hit List. Bij het openen van de verse THL, was deze leeg. De verwijzing naar een foute file of zo iets (denk ik). Op nieuw opgestart en jep zit weer op dat verkeerde account. Dan moet ik de namen veranderen van de 2 accounts terug opstarten, dan wil het goed komen. Dan schijfhulpprogramma erover en klaar.

Dat hele gedoe wil ik nu vanaf, dus de vraag.

Kan ik de iMac volledig opschonen en dat enne goeie account er terug opzetten ?

Bijdrager
    Devastation

Backup van je settings maken, en dan clean install?

Bijdrager
    JBStudio

Ben ik de enige die de vraag niet snapt? Wat een warrig verhaal. Help je graag, maar hier word ik niet wijs van.

Bijdrager
    ruudkraus

Nou denk dat het warrig is omdat het raar is. Ik schijn een gecombineerd account te hebben. In de finder heb ik 1 account (onder de gebruikers). Maar ik heb 2 accounts wanneer ik bij systeemvoorkeuren kijk.

1 staat als beheerder de anders als standaard. Als ik opstart met de beheerder, sta ik toch ingelogd met de naam van de standaard.

Inderdaad raar toch.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan heb je zelf dat toch aangemaakt, anders kan het bijna niet anders.

Nou ja, een backup maken van je beheerdersaccount en dan SL schoon installeren en je backup bestanden terugzetten. Niet de bibliotheken, want anders is de kans op gedonder nog steeds aanwezig (zie elders op dit forum/internet voor schone installatie).

Edit: dit topic van jou nog even doorgelezen en dan weet ik weer waar het over gaat.
    Maar je had ook in dat topic verder kunnen gaan; is wel zo duidelijk in plaats van nu een nieuw topic hierover te openen.
    Voor de volgende keer dan;-)

Bijdrager
    JBStudio

plaats eens een screenshot van je systeemvoorkeuren-accounts en de inlogopties daarvan…. er moet iets fout zijn ingesteld… dit probleem heb ik echt nog nooit gehoord of gezien.

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    Hansi2124

Zie het topic waar ik de link van heb gepost. Het lijkt mij eigenlijk gewoon beter om daar verder te gaan.
    Om die reden sluit ik dan ook dit topic…..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.