6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dendio

iMac wil niet meer normaal opstarten door harddisk?

Hallo,

Ik heb sinds een week een probleem met me iMac. Wanneer ik hem aan doe hoor ik mijn harddisk tikken. Hij kan me harddisk dan niet opstarten. Doordat die me opstartschrijf dus niet aan kan krijgen, krijg ik een mapje met een vraagteken erin. Na 4/5 keer aan en uit doen lukt het vaak wel. Maar het blijft niet helemaal gezond!

Heeft iemand een idee wat het probleem precies is? Het of hem makkelijk of moeilijk te verhelpen is?

Alvast bedankt..

Bijdrager
    Pieterr

Probeer zo snel mogelijk als je weer gewoon kan opstarten je kritische data te backuppen. Tikkende harde schijven zijn geen goed teken. Probeer een nieuwe schijf te krijgen als je nog garantie op je iMac hebt (en anders, koop een nieuwe schijf).

Bijdrager
    nicksuy1

zoals Pieterr al gezegd heeft, zal het een nieuwe HD worden. en als je kan zelf een backup maken. De meeste resellers bieden de optie om zo veel mogelijk info te redden, maar dat kost je altijd wel een aardige duit.

Eenmaal een backup gemaakt kan je je mac eventueel gewoon binnenbrengen als je niet graag zelf aan je mac prutst kunnen zij de HD vervangen, ander kan je dat ook zelf doen. (bespaart ook weer wat en dan ben je je mac niet kwijt).

Bijdrager
    dendio

okeoke. ik had ook iets gehoord dat het de voeding kon zijn? maar hoe dan ook. ik heb nog een harddisk liggen en hou me timemachine goed bij. dus dat zal het probleem niet zijn. hoe lastig ik alleen het er zelf in bouwen bij een iMac? in me macbook deed ik alles zelf geheugen/harddisk..

Bijdrager
    Pieterr

Apple levert helaas geen “Hard Drive Replacement (Do It Yourself) Guides” meer voor de nieuwe iMacs.

Hier is een filmpje: intel iMac HD install

Bijdrager
    dendio

oke dankjewel. ziet er niet heel moeilijk uit. ga ik dat maar eens doen in het weekend.

in ieder geval, alvast bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.