10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    orgasmescobar

imac wil geen dvd’s meer branden

mijn imac geeft hardware probleem op….maar cd’s lukken wel….ik begrijp er nix meer van…..:( :( :( [size=18:29b8c1ea9b][/size:29b8c1ea9b][size=12:29b8c1ea9b][/size:29b8c1ea9b]

Bijdrager
    KingAchille

Wat komt er op je scherm als je het probeert?
    Met wat doe je het?
    Wat heb je al geprobeerd?

Met een beetje meer info zouden we je veel beter kunnen helpen :)
    Mvg,

Bijdrager
    orgasmescobar

ik brand met toast 8.0…als ’t begint met branden geeft hij naar 2 sec. hardware error met div. codes..maar als ik een normale cd brand met data of audio dan is er geen probl…..wat ken ik er tegen doen om ’t probl. op te lossen….:?

Bijdrager
    KingAchille

Hardware test. Opstartschijf erin en ‘D’ drukken (denk ik)
    Mvg,

Bijdrager
    tijn22

Wat voor skottelbraai heb je? In mijn iMac G5 zit een matshita uj-825, die had een vergelijkbaar probleem. Is een vaker voorkomende klacht bij dit type, dat je wel cd’s maar geen dvd’s kunt branden.

De brander is bij mij vervangen door een nieuw exemplaar van hetzelfde type, doet het weer prima.

Bijdrager
    orgasmescobar

heb net een hardware test gedaan en alles was ok….dus heb weer geprobeerd een dvd te branden maar weer gaf hij deze errors:

THE DRIVE REPORTED AN ERROR
    sense key = MEDIUM ERROR
    sense code = 0 x 11
    UNRECOVERED READ ERROR

en dan deze…..

sense key = MEDIUM ERROR
    sense code = 0 x 73, 0 x 03

Bijdrager
    orgasmescobar

heb net een hardware test gedaan en alles was ok….dus heb weer geprobeerd een dvd te branden maar weer gaf hij deze errors:

sense key = MEDIUM ERROR
    sense code = 0 x 11
    UNRECOVERED READ ERROR

en dan deze…..

sense key = MEDIUM ERROR
    sense code = 0 x 73, 0 x 03

Bijdrager
    pinkeltje77

Dit heb ik ook gehad, zelfde probleem zelfde melding. Heb je al een ander merk DVD’s geprobeerd?
    Heb zelf altijd Philips DVD+R gebruikt, deze werken ineens sind januari dit jaar niet meer.
    Nu overgestapt op Verbatim DVD+R en het branden gaat weer als de brandweer.:)

Bijdrager
    orgasmescobar

heb ’t net geprobeert met een andere dvd..merk : verbatim…hij deed ’t voor 20 sec. en dan gelijk weer ’t zelfde prob….me gedult begint echt op te raken:x :x :( :( …denk er gewooon aan een nieuwe imac te gaan kopen …..

Bijdrager
    BrechtV

Oké, dit heb ik dus ook voorgehad bij 2 Dell’s. Tenmisnte als je ook geen DVD’s kunt lezen???

In een DVD-brander/CD-brander zitten twee lenzen, één voor CD’s en één voor DVD’s. Die van de DVD’s duft het wel eens begeven. Gewoon laten vervangen onder garantie (ook al is die verlopen, bij Dell doen ze daar niet moeilijk over).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.