12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    madeggs

iMac WiFi tijdens sluimerstand

Beste maccers, sinds ik ben overgestapt naar OSX 10.8 heb ik (weer) het probleem dat mijn wifi uitvalt tijdens de sluimer. Ook al heb ik iTunes aanstaan (wat vroeger nog wel eens hielp om de verbinding staande te houden) ik kan mijn Mac tijdens de sluimerstand niet benaderen; niet via ‘terug naar mijn Mac’ of remote etc. Ik heb de volgende bestanden al vervangen:
    NetworkInterfaces.plist
    com.apple.airport.preferences.plist
    com.apple.network.identification.plist
    preferences.plist
    Opnieuw opgestart, WiFi weer aangezet, maar nee hoor, probleem blijft. Alle instellingen nog eens doorgelopen-staan allemaal ok, oude netwerken verwijderd en opnieuw ge├»nstalleerd… niets helpt. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

Bijdrager
    madeggs

Voor de lolligheid…

Bijdrager
    madeggs

volledigheid dus (heerlijk spellingscontrole)

Bijdrager
    Rickje

Tijdens sluimer… gaat je Mac in slaapstand.. het is bij mijn weten normaal dat je wifi dan dus ook weg valt…

TENZIJ je in 10.8 Powernap inschakelt, die zou wel wifi aanhouden…

Of zeg ik iets heel geks?:razz:

Bijdrager
    Roeland

De relatief stroom-vretende Wi-Fi hardware van de Mac wordt in sluimerstand uitgezet. Bij PowerNap wordt de Mac alleen maar zo nu en dan wakker gemaakt. De Mac is niet via Wi-Fi uit sluimerstand te halen.

Als het geen optie is om de Mac niet te laten sluimeren, dan zou je eventueel de Mac via een Ethernet kabel naar een Airport Express aan je WiFi kunnen koppelen.

De Mac kan nl. via de Ethernet poort wel uit sluimer gehaald worden, en de Airport Expres fungeert in zo’n configuratie kennelijk als Bonjour proxy voor in ieder geval iTunes en bestandsdeling van de via Ethernet aangesloten Mac. De Mac kan dan sluimeren, maar wordt wakker gemaakt als een gedeelde schijf of iTunes benaderd wordt. De gedeelde schijven en iTunes blijven zichtbaar in het netwerk als de Mac sluimert.

In ieder geval werkt dit zo voor mij zo bij een vorige generatie Airport Expres met 7.6.1 firmware i.c.m. met Mac mini – ik weet niet of de nieuwste Airport Expres hetzelfde doet.

Bijdrager
    madeggs

Mannen, bedankt voor jullie opmerkingen, maar het is toch vreemd dat als ik tijdens de sluimerstand de remote wil gebruiken voor bijvoorbeeld iTunes, ik geen verbinding krijg? Omdat WiFi uit staat. Overigens heb ik in systeem voorkeuren aangegeven dat WiFi tijdens de sluimer in stand moet blijven. Tot de installatie 10.8 was dit geen probleem…

Bijdrager
    KR1275

Irritant inderdaad. Het downloaden wordt namelijk ook gestopt. Dat was nooit zo bij Lion (ik dacht aanvankelijk dat het aan de Mac mini lag; had hiervoor een Pro 2006).
    Ik mis de optie in systeemvoorkeuren om wifi aan te laten in de sluimerstand.

Bijdrager
    Yggdrasil
    Richard op 26 december 2012

Ik mis de optie in systeemvoorkeuren om wifi aan te laten in de sluimerstand.

Bij de MacBooks zit die optie er wel nog in. Beetje vreemd. :d

Bijdrager
    KR1275

Bij mijn MB Pro mid 2010 niet…
    (Mountain Lion)

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee? Vreemd! Bij mijn MacBook 13″ (2011) zit die optie er wel in (Mountain Lion):

Bijdrager
    KR1275

Dat is niet hetzelfde als wifi… en heeft ook een ander resultaat, want aan of uit, wifi blijft uitgeschakeld worden in de sluimer. Bij Lion was dat een afzonderlijke instelling, dus apart voor wifi. De ‘sluimerstand voor computer’ op ‘nooit’ ben ik aan het testen, maar lijkt ook niet vlekkeloos te werken (zoals zoveel sinds de introductie van Leopard zomaar zijn eigen gang te lijken gaan…)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, mijn fout dan. Ik dacht dat dat hetzelfde was.:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.