17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Kapla

iMac weg voor reparatie. nu werken met oude G5

Hallo,

Ok, dus mijn iMac zit binnen voor reparatie, en nu moet ik werken met mijn oude iMac G5 met Mac os x 10.5.
    Maar het web valt echt niet zo goed mee.
    Heeft hier iemand weet van een browser die nog wordt ondersteund?
    En eventueel nog andere tips die mijn gebruikerservaring kunnen verbeteren op deze oude mac?

alvast bedankt.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

TenFourFox raad ik aan voor het modernere web surfen. (internet banking, enzo)

En WebKit voor het meer basis surfen. (gewone websites, maar ook Facebook werkt nog erg goed hierin)

Ook is Mac Tubes een aanrader voor PowerPC. Hiermee kan je Youtube video’s bekijken en downloaden.

Linkjes:

-http://www.floodgap.com/software/tenfourfox/
    -http://www.macupdate.com/app/mac/43456/leopard-webkit
    -http://macapps.sakura.ne.jp/mactubes/index_en.html

Zou je misschien wat meer info kunnen geven over de iMac?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Tuur Tisseghem.

Bijdrager
    Kapla

Heel erg bedankt voor de info.
    Het is een iMac g5 17″ 1.8 Ghz 2gb ram met leopard erop.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Graag gedaan!:)

Jouw iMac G5 is toch nog vrij ‘krachtig’.;)

Bijdrager
    Marius1976

Niets aan de tips toe te voegen.

Ik werk ook nog regelmatig met m’n iMac G5 iSight … ding heeft aardige specs (2.1Ghz PPC G5, 1.5 GB Ram, 128GB SSD). Zeker die SSD heeft aardig wat invloed. Draait verder Tiger, wat naar mijn mening beter draait dan 10.5

Ik gebruik TenFourFox G5, en die doet het prima. Youtube filmpjes draait ie ook moeiteloos af.

Word, Pages en Logic Pro 8 gaat ook prima hierop.
    Logic 8 gebruik ik nog vrij vaak op deze iMac zelfs.

Bijdrager
    Kapla

Op die van mij heb ik toch aardig wat problemen met youtube, videos haperen ook met mac tubes.
    TenFourFox werkt wel goed alleen scrollen gaat soms langzaam.
    Logic pro zou die waarschijnlijk niet eens aankunnen.
    Tiger vond ik ook sneller op deze mac,
    hopelijk is mijn iMac snel terug van reparatie , maar het zou tot 3 weken kunnen duren.:(

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Kapla.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Je moet in Mactube instellen dat hij het afspeelt met Quicktime ipv met Flash, dan zal het al wat beter gaan.;)

Bijdrager
    Kapla

Bedankt Tuur,
    mac tubes speelt youtube videos nu erg goed!

Bijdrager
    Marius1976

Goeie tip, zal ook eens kijken.

Die SSD bij mij maakt echt het verschil. Als ik achter m’n iMac G5 zit, heb ik gevoelsmatig /bijna/ dezelfde performance als met m’n Mac Mini met een i5 2.5 Ghz en 4GB, maar dan wel met een conventionele trage prut harddisk.

Bijdrager
    Kapla

@marius1976
    Ik heb ook al gedacht dat hij wat traag aanvoelt door de HD die mischien een beetje versleten is, dus heb ik ooit eens een nieuwe gestoken, maar wat vreemd was, was dat die hem helemaal niet kon vinden. Ik heb toen ook geprobeerd mijn schijf te clonen op die nieuwe maar nog steeds vond die hem niet. Ik dacht toen dat die nieuwe schijf mischien te modern was alhoewel de aansluitingen hetzelfde waren.

Bijdrager
    Marius1976

Dat is wel vervelend. Ook raar dat hij hem niet zag. Kon je op die schijf iets instellen van Master/Slave/Cable Select? Misschien dat dat nog het verschil maakt?

Deze SSD kwam uit mijn MBP, en ik heb hem gewoon met de originele Tiger installatie DVD’s geĂŻnstalleerd, en vanaf het begin begonnen.

Het is eigenlijk een heerlijke computer. Ik snap heel goed dat support voor “obsolete models” stopt, maar technisch bezien doet het ding het echt nog prima, dus ik ben blij met projecten als TenFourFox.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Na een weekje of 2-3, wil je al niet meer weg van je iMac G5!;-)

Bijdrager
    Kapla

Ik zei het net nog tegen mijn vriendin, het is spijtig dat ze de ppc niet meer ondersteunen, want als ze dat wel deden kon hij nog een tijd mee.
    Ik vind hem ook mooier dan mijn nieuwe iMac die ik toch te dun vind.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Kapla.

Bijdrager
    Marius1976
    Tuur op 19 april 2015

Na een weekje of 2-3, wil je al niet meer weg van je iMac G5!;-)

Lol… nou… helaas is hij kapot, maar ik heb een tijdje een aantal maanden noodgedwongen op m’n iBook G4 moeten werken. Die had toen ook een SSD. En inderdaad… dat beviel ook uitstekend.

Ik vond Tiger sowieso een heerlijke versie van OS X… Dus wie weet;)

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Ik werk ook nog dagelijks op PowerPC macs, en dat doe ik, en zal ik ook blijven doen, met alle plezier!;)

Bijdrager
    SvS

De ‘lampenkap’ witte G4 iMacs blijf ik ’t mooiste vinden van alle iMacs. Maar huidige iMacs zien weer robuuster uit.

Bijdrager
    Nicos

De G4 commercial was ook briljant, vooral op het eind

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Nicos.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.