5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dorrisday

Imac vs. Macbook pro

Hey,

Ik ben een student grafisch ontwerp en zit nu in mijn laatste jaar. Aangezien mijn witte macbook ondertussen alweer 4 jaar oud is en het steeds moeilijker krijgt om mijn adobe programma’s goed te laten werken ben ik opzoek naar een nieuwe computer. Nu twijfel ik dus alleen tussen een macbook pro of een imac. Mijn opties zijn:

Macbook pro 13 inch met 8gb RAM geheugen en 500 gb HD en een I7 processor
    OF
    Imac 21 inch met 4gb RAM geheugen, 1t HD en een I5 processor

Waar het toestel voor moet dienen:
    – Grafisch werk (ik maak gebruik van alle adobe programma’s) wat wil zeggen dat het toestel vlot moet kunnen werken met grote bestanden (zoals bv. het ontwerpen van een A0)
    – Mijn hobby is fotografie dus ik wil ook graag mijn foto’s goed kunnen bewerken met adobe lightroom

Dus los van het feit dat de laptop het voordeel heeft dat je het overal mee naartoe kunt nemen, wat past het best bij mijn eisen?
    En welke vereisten heeft het toestel nodig om vlot met adobe programma’s te kunnen werken?
    Daarmee bedoel ik:
    – is het een goed idee om voor een 8gb ram te kiezen of heb ik voldoende aan een 4gb ram?
    – Welke processor kies ik het best, i5 of i7?
    – En heb ik voldoende aan de grafische kaart: AMD Radeon HD 6770M met 512 MB of kies ik beter voor een grafische kaart met 1gb?

Ik wil uiteraard wel dat ik met het toestel dat ik nu kies ook weer 4 jaar gemakkelijk doorkan zoals ik met mijn oude macbook kon.

Alvast bedankt voor de hulp :’)

Bijdrager
    Dorrisday

Deze topic heb ik allemaal gezien en gelezen maar aangezien dat topics zijn van 2008 en 2010 wou ik graag nieuwe meningen hebben over deze specifieke toestellen en mijn vragen.

Bijdrager
    klonic

Ik zou voor de macbook gaan. Zo kan je je werk meenemen en dat is met fotografie niet verkeerd. Qua snelheid zit he met de mbp ook wel snor.

Bijdrager
    syltheboy

– 8 GB is denk ik wel aan te raden.
    – i7 is iets sneller dan i5, maar volgens mij kun je prima uit de voeten met beide processors.
    – Van de betere grafische kaart ga je denk ik weinig merken.

Ik zou gewoon voor de MBP gaan. Dat is misschien handig voor fotografie onderweg. Misschien dat je er een 1 TB harde schijf in kunt plaatsen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.