30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

imac vs computer

ik krijg een pc/mac.
    me ouders zeggen dat ik mischien beter een pc kan nemen ‘heb je meer voor je geld’
    maar ik wil graag een imac 27” van 1649 euro, en die vinden ze wel wat te duur.
    maar dan de vragen.
    waarom is een mac beter dan een pc
    waarom is de imac 27”’beter dan de 21,5” behalve het beeld

ik ga met me pc/mac

niet veel gamen, maar af en toe wel mw2
    ik gebruik veel photoshop cs5
    after effects cs4
    sony vegas pro 10 (ik weet dat die het alleen doet met bootcamp)
    en voor school

Bijdrager
    LdeV

Neem een kijkje op de site van Apple voor de verschillen tussen de 21.5 en 27″ iMacs, zou ik zeggen.

Bijdrager
    jesper211232

heb ik al gedaan,
    dan heb ik wel een vraag, is het handig de pixel verhouding 2560 x 1440 handig?

Bijdrager
    LdeV

Het gaat niet alleen om verschil in de resolutie. Ook verschil in processor, grafische kaart e.d
    Ik neem aan dat je nog nooit een Mac hebt gehad? Het klinkt nu een beetje alsof je een Mac wilt om cool te zijn ofzo.. Anders zou je wel meer weten van de verschillen denk ik.. Niet dat ik gemeen wil zijn hoor.

Moderator
    unSOUND

Hier staan meer dan genoeg redenen…

Switchen: FAQ

Waarom een Mac?

:wink:

Bijdrager
    Nick Nack

Misschien kan de “IK WIL” ook wel af met gewoon een 21,5″ iMac. Die werkt ook gewoon. Anders koop je zelf een 27″

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    thomth

Ik heb een iMac 21,5 inch. Ik vind het scherm groot genoeg. Ook de specificaties zijn goed genoeg. Ik heb het geheugen geupgrade naar 12gb. Ik draai nu makkelijk iTunes, safari en parallels met Windows 7.

Ik heb ook nog een pc, met redelijke specificaties. Deze voelt echt ouderwets aan nadat ik m’n iMac heb gekregen. Mac osx draait gewoon veel soepeler dan Windows. Ook is de iMac veel stiller en is het scherm echt heel erg mooi

Bijdrager
    jesper211232

ik heb al alle verschillen gelezen, en bijna alle info die op de aplle site staat gelezen.
    alleen ik vroeg me af of jullie er ervaringen mee hadden en wat die zijn?

Bijdrager
    thomth

Op de vraag of je een pc of een iMac moet nemen, zou ik een iMac nemen. Gewoon alleen maar om het scherm en de soepelheid van Mac osx.

Bijdrager
    Sascha
    thomth op 02 september 2011

Ik heb het geheugen geupgrade naar 12gb. Ik draai nu makkelijk iTunes, safari en parallels met Windows 7.

Seriously ?! Ik draai deze programma’s (en een pak meer) ook meer dan soepel met 4 GB!

20 programma’s in gebruik:

Geblokkeerd
    Anoniem
    Meh1965 op 02 september 2011

Als ik jou was zou ik aan mijn ouders een cursus Nederlandse taal vragen in plaats van een Mac / pc.

zijkert…

Bijdrager
    CorMac

Dat is typisch Meh, hij heeft altijd wel iets te mekkeren.

Als je ouders een Mac willen betalen zou ik de iMac nemen. Al was het maar de 21,5″.

Bijdrager
    Maverick9898

Zeker als het gaat om taal…….

Je ouders zeggen dat je meer waar voor je geld krijgt bij een PC? Moet je eens kijken hoeveel je nog krijgt voor een oude Mac op Marktplaats;). Dan zie je pas echt de waarde….

Bijdrager
    Sascha

Meh heeft anders wel een punt. En laat dat nu net iets zijn dat Jesper14525577 niet heeft (/gebruikt).

Ik zou nooit van mijn leven een Mac kopen. Zo weinig waar voor mijn geld! En er zijn geen programma’s voor op de markt, en diegene van Windows draaien er niet op. En het prutssysteem ondersteund niet eens Blu-Ray-schijven. En er zijn al evenveel virussen voor de Mac als voor de PC.

Ga ook eens informatie inwinnen op een PC-forum. Want zo’n Apple-forum zit toch enkel vol snobs die Jobs heilig vinden…

Just my 2 cents…

Bijdrager
    TRML

En als ik het lijstje met software van jou bekijk dan is de prijs van die iMac 27″ maar een schijntje.

Bijdrager
    Soedjono84

Ik zou voor de 21,5 iMac kiezen. Dan doe je in iedergeval niet arrogant van je de duurste wilt hebben.
    De Mac in vergelijking met de PC is dat de Mac gebruiksvriendelijker is.

Bijdrager
    Sascha

Gebruiksvriendelijker? Dat ding heeft niet eens een rechter-muisknop!

Bijdrager
    G-Force

Ik zou even in de winkel de 21,5 en de 27 vergelijken. Ik kwam zelf tot de conclusie dat ik een 27 (die ik op de gok had gekocht) achteraf gezien toch wel erg groot vond. Ook vind ik de 27 vrij vermoeiend om achter te werken, maar dat zal niet iedereen hebben, dat is een persoonlijk iets.

Houd er rekening mee dat de high-end 21,5 dezelfde videokaart heeft als de low-end 27, die videokaart trekt de nieuwere games niet helemaal goed op 2560×1440 pixels. Je moet dan op een lagere resolutie spelen en dat ziet er niet uit op de 27. Iets om rekening mee te houden mocht je de komende tijd een nieuwere game willen spelen.

Bijdrager
    Oldekamp

Ik sluit me aan bij Sascha, ik zou het niet doen ik had een supersnelle i7 17″ HP game monster laptop en die heb ik ingeruild voor een Macbook Pro waar ik nu mee zit opgescheept (met maar een Core 2 Duo) en alle spelletjes moeten op laag/medium. Koop geen mac want je krijg er spijt van. :thumbsdown:

Bijdrager
    Dustin24

@ sascha
    Euh? Oke? Vanwaar die frustratie? Als ik me niet vergis gebruik je zelf een Mac? Of zie ik het verkeerd?

Bijdrager
    Maverick9898

Wellicht sarcasme:P?

Bijdrager
    Afroman

Als je niet eens weet waarom je een Mac wilt, waarom wil je dan een Mac?

Bijdrager
    Afroman
    Sascha op 02 september 2011

Ik heb het geheugen geupgrade naar 12gb. Ik draai nu makkelijk iTunes, safari en parallels met Windows 7.

Seriously ?! Ik draai deze programma\’s (en een pak meer) ook meer dan soepel met 4 GB!

20 programma\’s in gebruik:

Een hoop apps in je docks zegt niks over het RAM gebruik.. En als je een groot deel van het Adobe CS pakket tegelijkertijd gaat draaien ben je wel blij met je extra RAM.

Bijdrager
    thomth

ik heb mn pc omgeruild voor een imac en heb er echt geen spijt van. Alles is echt veel gebruiksvriendelijker. Het instellingen menu bijvoorbeeld, is echt veel makkelijker dan het Windows Configuratie scherm. Alles weet je zo te vinden, ik heb echt nog geen een keer de handleiding hoeven pakken. Ik heb dus sinds 3 weken een imac!

Bijdrager
    Sascha

Afroman: Zie je de blauwe bolletjes dan niet onder die 20 open apps?

Bijdrager
    thomth

op zich ging het met 4gb ook wel, maar ik game zelfs in parallels, dus ik heb 6GB voor windows en 6GB voor Mac OSX. Ook heb ik dan 2 cores voor gamen, en 2 cores voor gamen

Bijdrager
    Afroman

@Sacha

Ja maar Apps als adresboek en transmission nemen echt praktisch niks van je ram.. En hand rake neemt het vooral van je CPU. Dus wat is je punt?

Bijdrager
    Dustin24
    Sascha op 02 september 2011

Seriously ?! Ik draai deze programma\’s (en een pak meer) ook meer dan soepel met 4 GB!

20 programma\’s in gebruik:

Dus je bent WEL tevreden met je Mac?

Bijdrager
    Sascha

@Afroman: Mijn punt is dat iedereen tegenwoordig mega veel RAM in z’n Mac duwt terwijl het met veel minder even goed zou gaan. 16 GB in een Mac voor iTunes en Safari lijkt mij overkill. Switchers-mentaliteit?

@Dustin24: Nee, ik haat mijn Macs: blijkbaar zit er veel te weinig geheugen in!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.