25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    iDaan98

iMac vragen

Jullie zullen waarschijnlijk wel helemaal gek van me worden met m’n vragen, maar toch stel ik ze.
    Ik wil al een tijdje een Mac, die mag ik ook, als mijn Windows laptop dood is. Ik bedoel: ik kan daar nog een jaartje mee doen denk ik, maar dan is de batterij vast wéér dood (net als vorig jaar -.-) Nu ik een laptop heb gehad, ben ik van mening dat een desktop toch veel handiger is, en raad eens: de iMac. Nu heb ik daar wat vraagjes over:

– De gele vlekken: is er bekend of er in de nieuwe iMac’s van Juli, nog steeds gele vlekken voorkomen?
    – Op internet lees je dat iedereen erg positief is over i5 en i7 processors, zijn de i3 processors ook snel genoeg voor wat ik er mee wil doen? (Ik wil een soort parody/humor-programma op YouTube maken (net zoiets als DitIsMilan), daarvoor wil ik dan bijna elke dag HD filmpjes bewerken en renderen, verder ga ik veel gebruik maken van Photoshop, Illustrator en Dreamweaver, veel internetten (met minstens 15 tabs open) soms gewoon wat filmpjes downen en zulk soort dingen) Voor dat alles lijkt me het grote scherm ideaal..
    – Zal een 21.5 inch hier genoeg voor zijn? Denk ik wel toch… 27” is iets té extreem denk ik…

Hoor graag van jullie:D

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

1. Van die vlekken heb ik in de nieuwe serie nog niet gehoord, komt ook alleen in de 27″ voor.
    2. i3 kan makkelijk, maar een i5 is aan te raden.
    3. 21,5″ is groot genoeg denk ik. De 27″ vind ik ook te groot.

(en als je je laptop batterij nu eens kalibreert gaat hij ook langer mee.)

Bijdrager
    Michel2010

Dit is weer zo’n vraag … als ik over een jaar een imac koop. Enig idee hoeveel er kan veranderen in een jaar?

Bijdrager
    Maverick9898

1. Ongeacht of die nog voorkomen zou dat je niet moeten stoppen om het te kopen. Er kan altijd wel wat mis zijn met je computer en als er gele vlekken op zitten krijg je gewoon een nieuwe.
    2. De i3 is wel snel genoeg maar de i5 is, zoals Waffle zegt, aan te raden. Je werkt, de facto, met een laptop (de iMac heeft namelijk geen desktop components maar voornamelijk mobiele) en dus is een i3 een beetje mediocre.
    3. Een 21,5 inch is groot genoeg. Ik vind de 27 inch niet te groot en ik denk dat jij er met je internetgebruik en je videobewerking erg veel meer plezier van gaat hebben! Als je de 27 inch nu te groot vindt, vind je dat al snel als je het gebruikt niet meer. Het went heel erg snel.

Ik vind het goed dat je vraagt! Daarvoor is het forum en je kan beter goed geïnformeerd zijn over dit soort dingen;).

Inactief
    Anoniem

In een jaar kan veel veranderen. Ik zal tegen de tijd dat je er aan toe bent om er een te kopen pas een beetje rond gaan kijken;)

Bijdrager
    Hermanko

Apple verandert ongeveer iedere 8 maanden de Mac computers. Mijn ervaring is MacRumors Buyersguide in de gaten te houden en dan het een na goedkope model te kiezen, van welke serie dan ook. Vlekken en klachten vind je altijd wel ergens op een Apple gerelateerde website ..

Bijdrager
    iDaan98

Heel erg tnx voor de tips:D Ik weet natuurlijk niet hoelang mijn laptop het nog doet, en de batterij kalibreren, zal ik es proberen. En waarom ik vragen over dit model heb is om de volgende reden: Als er over een jaar een nieuwe iMac komt, koop ik die niet, dan koop ik dít model, omdat dat aan mijn wensen voldoet:D En dan is ’t iets goedkoper. Toch bedankt allemaal voor de reacties ;d

Bijdrager
    G-Force
    Waffle op 16 augustus 2010

1. Van die vlekken heb ik in de nieuwe serie nog niet gehoord, komt ook alleen in de 27″ voor.
    2. i3 kan makkelijk, maar een i5 is aan te raden.
    3. 21,5″ is groot genoeg denk ik. De 27″ vind ik ook te groot.
    (en als je je laptop batterij nu eens kalibreert gaat hij ook langer mee.)

De yellow tinge is ook zeer regelmatig gespot in 21,5″ iMacs. Ook de nieuwe serie heeft er nog last van, maar net als bij de vorige serie lang niet iedereen. Mijn 2009 iMac i7 heeft het ook niet.

Bijdrager
    MouseMighty
    iDaan98 op 16 augustus 2010

Als er over een jaar een nieuwe iMac komt, koop ik die niet, dan koop ik dít model, omdat dat aan mijn wensen voldoet:D En dan is ’t iets goedkoper.

Wie zegt dat het dan goedkoper is? Wie geeft je de garantie dat je het model nog kan bestellen/kopen? Sterker nog, ik zou dan juist voor de nieuwe versie gaan (tenminste als het een upgrade is van het huidige model en geen nieuw model rev. A).

Bijdrager
    TRML

En bekijk het eens van een andere kant, je kan je huidige laptop toch ook gewoon een handje helpen de dood in:-) dan kan je lekker nu al een iMac kopen.

(ooohhh dat is nou jammer, hij is van de tafel gevallen, balen, nu moet ik een iMac kopen)

Bijdrager
    iDaan98

Hahaha! Er staat erg belangrijke info en bestanden op, en: ik denk niet dat mijn ouder voor mij 3/4 van het bedrag gaan betalen:( Ik denk dat ik gewoon een jaartje even niets uitgeef, en dan kom ik aardig opweg. En als mijn laptopje dan dood is kijk ik ‘pappie’ even heel lief aan:P

Bijdrager
    Maverick9898

Nouja hij kan dat wel doen maar ik geloof dat de TS aangeeft het nu nog niet echt te kunnen betalen. Gewoon doorsparen TS, komt echt wel goed! Ik raad ook aan om een nieuw model te kopen maar dat is persoonlijk;). Je kan ook erg veel plezier hebben van een oud model (zegt hij op een oud model MacBook Air).

Bijdrager
    iCom
    iDaan98 op 21 augustus 2010

Hahaha! Er staat erg belangrijke info en bestanden op, en: ik denk niet dat mijn ouder voor mij 3/4 van het bedrag gaan betalen:( Ik denk dat ik gewoon een jaartje even niets[/u] uitgeef, en dan kom ik aardig opweg. En als mijn laptopje dan dood is kijk ik \’pappie\’ even heel lief aan:P

Da’s gevaarlijk om op die manier te gaan ‘winkelen’… Het is een term die ik geleerd heb tijdens de 9 jaar die ik aan competitie wielrennen altijd ter harte heb genomen: “Only race what you can replace!”

Met een computer is het nog anders maar alles kan stuk gaan, en dan sta je daar met al je geld in de iMac en geen geld(of niet meteen) voor reparatie. Daar moet je rekening mee houden:wink:

Vroeg je enige tijd geleden al niet allerlei informatie i.v.m. een Mac Mini die je ging gaan aanschaffen?

Bijdrager
    rooo0220

Kijk maar uit, na mijn constatering van 2 gele vlekken bij een NIEUWE iMac, werd deze gerepareerd….

Resultaat: Nog steeds een gele vlek onderaan, 2 dode pixels en veel stof achter het scherm….

Apple is Apple niet meer… geloof me!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Apple is sinds 2000 Apple al niet meer… de G4 Cube, MDD powersupplies, iMac G5 capacitoren, PM G5 water koelings systeemen… iBook G4 GPU problemen… Antennagate…. (Welke vergeet ik?)

Bijdrager
    rooo0220

Nou volgens mij nog een hele boel;-)

Allemaal aan de Samsung, uiteindelijk zit er in een iMac ook maar een spotgoedkoop LG scherm, terwijl LG niet slecht is… die weten ook wel wat ze verkopen aan die …..

Bijdrager
    Obi
    rooo0220 op 23 augustus 2010

Nou volgens mij nog een hele boel;-)
    Allemaal aan de Samsung, uiteindelijk zit er in een iMac ook maar een spotgoedkoop LG scherm, terwijl LG niet slecht is… die weten ook wel wat ze verkopen aan die …..

euhm..in imacs worden IPS schermen gebruikt..en dat zijn echt toch geen ‘ spot goedkope’ schermen…
    Maar als jij een adres heb waar ik ‘ spot goedkope’ IPS schermen kan krijgen dan houd ik me aanbevolen…

Bijdrager
    _appletaart_

Wie zegt dat het dan goedkoper is? Wie geeft je de garantie dat je het model nog kan bestellen/kopen? Sterker nog, ik zou dan juist voor de nieuwe versie gaan (tenminste als het een upgrade is van het huidige model en geen nieuw model rev. A).

Je kunt bij de apple winkels end of life modellen kopen als er een nieuw model is, en die end of life modellen zijn goedkoper.

Bijdrager
    Maverick9898
    _appletaart_ op 23 augustus 2010

Je kunt bij de apple winkels end of life modellen kopen als er een nieuw model is, en die end of life modellen zijn goedkoper.

Dat is waar, maar MouseMighty bedoelt te zeggen dat niet altijd alle end-of-life modellen altijd verkocht worden of hoe snel dat gebeurt. Bovendien kan je met end-of-life niet een BTO Mac bestellen.

Bijdrager
    MouseMighty

Precies, ik heb het geluk gehad dat er nog een BTO EOL 24″ iMac bij de dealer stond (oftwel een Buitld To Order End Of Life). Dus ik heb minder betaald voor dezelfde specs als de standaard 27″ iMac. Enige twee verschillen? 3″ beeld minder en er kan minder RAM in. Voordat ik daar aan toe ben is deze Mac toch al afgeschreven.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja die 3” is niet zozeer belangrijk alswel de hoeveelheid pixels meer. Het 27” scherm is een stuk meer high-def dan de 24”. De 27” is de 24” die iets breder is geworden. Alleen de hogere hoeveelheid pixels, LED technologie en het IPS display maakt het een stuk beter. Maar ik ben ook blij zat met mijn 24 ” ;).

Bijdrager
    MouseMighty

Dat klopt idd van die pixeldichtheid bladibla, of ik dat verschil in een InDesign document ga zien betwijfel ik. overigens heb ik er ook nog een 19″ scherm naast staan dus eigenlijk heb ik +16″ :crazy:

Bijdrager
    Maverick9898

Haha jah het was ook puur een addition op jouw stukje;).

Bijdrager
    Chorro

Vind het wel grappig dat je vraagt of er in de volgende serie nog gele vlekken voorkomen, je doet nu net alsof Apple die er expres in stopt!

Ik denk voor de dingen die je wilt doen een i5 toch wel gewenst is, 21″ is goed genoeg. Ik doe dit soort dingen zonder problemen op m’n 15″ Macbook Pro.

Bijdrager
    iDaan98

Okeej tnx voor alle reacties!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.