10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    daydreamer

Imac & Videobewerking

Nu staat er hier in huis al een tijdje een iMac. Onlangs ben ik begonnen met het leren werken met programma’s zoals Motion 5 & FCP X…
    Helaas werkt dit niet helemaal geweldig. Wanneer ik werk met HD beelden dan wordt mijn computer steeds langzamer naarmate het project vordert. Vooral in motion is het soms 5 minuten wachten nadat ik b.v. even een blokje letters heb verschoven. Echt een drama…

Mijn vraag is dus eigenlijk of mijn mac wel uberhaupt videobewerking aan kan…

Ik heb…

iMac 2.8 GHz i5
    4 GB 1333 MHz
    ATI Radeon HD 5750 (1024)

Kan ik evt. upgraden door er meer geheugen in te stoppen of is dit gewoon te weinig. Iets wat ik wel jammer vind want ik dacht dat dit wel een prima computer was…

Bijdrager
    KarelWillem

Motion 5 zou je Mac i.i.g. met gemak aan moeten kunnen.

Bijdrager
    Hansi2124

Meer geheugen is altijd prettig. Maar waar ik ook aan zit te denken: hoeveel ruimte heb je nog op je hd (hoeveel GB is deze?) als je bezig bent met Motion?

Bijdrager
    thomth

ik heb ook een iMac, dezelfde. Toen ik begon met FCPX en Motion 5, haperde bij mij de iMac ook wel, en liep zelfs vast. Toen heb ik maar 8GB ram besteld, en toen draaide het echt heel goed. Nu kan ik gewoon Parallels met Windows 7, FCPX en safari naast elkaar draaien zonder problemen.

Een Ram upgrade helpt echt. Het KTA geheugen van Kingston is aan te raden, dit is getest voor Apple

Bijdrager
    daydreamer

Zo een 800 gb

Bijdrager
    Qmagic

Bij mij draait FCP X zeer soepel met HD beelden, en ik heb een oudere mac dan jou spec: iMac 3,06 GHz Intel Core i3 / 12 GB 1333 MHz DDR3 / ATI Radeon HD 4670 (256 MB)
    Je hebt een prima computer, dat zal het probleem niet zijn. Enige wat wel aan te raden is om je RAM geheugen uit te breiden. Ik merkte wel veel verschil met 4 of 12 GB.

Heb je toevallig je video bestanden op een externe USB schijf staan? Zoja, dat kan te langzaam zijn voor monteren. Een externe schijf via Firewire800 werkt ideaal (met gebruik van ProRes codec).

Of heb je toevallig op de achtergrond nog een ander programma aan staan dat veel van je systeem vraagt?

Bijdrager
    daydreamer

Nee er staat in principe niet echt iets zwaars op de achtergrond te draaien.
    Ook draai ik alles vanaf mijn harde schijf

Wellicht dat 4 gb erbij een optie is…:)

Bedankt voor de feedback allen:D

Bijdrager
    daydreamer

8 gb of meer bedoelde ik…

Bijdrager
    joke_name

alle je materiaal op een externe firewire 800 schijf zetten en je zal merken dat het soepeler draait….
    Zoals het ook wordt aangeraden door iedereen…

Bijdrager
    Vassilli

Zoals iedereen zegt: RAM upgrade naar 8/16 en een FW800 schijf kopen.:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.