7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Eloy

iMac verwijdert constant de Smoothieboard.

Mijn iMac met OS HighSierra heb ik via USB gekoppeld aan een Fabcreator Lasercutter met Smoothieboard. Probleem is dat regelmatig tijdens het lasersnijden de Smoothieboard verwijderd wordt, zonder dat ik zelf iets wijzig, daardoor stopt de lasersnijder op een willekeurig moment met snijden. Kun je weer opnieuw beginnen.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Moderator
    Night

Mijn eerste gedachte zou zijn om de kabels eens goed te controleren.

Mijn tweede gedachte zou zijn om eens een andere USB poort te proberen.

Mijn derde gedachte zou zijn om een plot-test te doen vanuit een soortgelijk programma onder Windows (middels Bootcamp of VMware/Parallels).

En…

verder kunnen een SMC en een NVRAM reset ook wel eens wonderen verrichten bij problemen met de USB poort.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heeft die Smoothieboard (wat dat dan ook moge zijn) een eigen voeding? Zo nee, dan zou je misschien ook kunnen proberen of hij het wel goed doet als je hem in een USB-hub met voeding steekt, in plaats van rechtstreeks in de computer. Het zou namelijk kunnen zijn dat, als hij z’n stroom van de computer betrekt, hij soms meer stroom nodig heeft dan hij krijgt en daarom uitvalt. (Hoewel in dat geval als het goed is de computer bij het aansluiten zou moeten waarschuwen dat het apparaat een andere USB-poort nodig heeft, maar je weet maar nooit.)

Moderator
    Night

Zo te zien kan Smoothieboard ook communiceren via Bluetooth, WiFi of een netwerk-kabel. Is het wellicht een optie een andere communicatie-methode te proberen?

Bijdrager
    Eloy

Bedankt voor de reacties tot dusver! Ik heb in ieder geval een goede USB kabel met ferriet filter om interferentie te voorkomen, het veranderen van USB-poort heb ik geprobeerd en tevens gekeken naar de stroomvoorziening via systeeminformatie/hardware/usb, die is okee. Alle overige suggesties ga ik nog bekijken.

Bijdrager
    KarelWillem

Er is bij lasercutten geen output-bestand die je rechtstreeks in de printer kunt proppen (micro-USB kaart o.i.d.)?

Ik gebruik bij het 3D printen uitsluitend het bestand vanaf een kaartje.

Je wilt niet bij een print van vier uur een herstartende computer o.i.d. treffen.

Bijdrager
    Eloy

@night. Ik heb een NVRAM reset gedaan en dat lijkt tot nu toe te werken. Ik heb geen storing meer gehad.

@karelwillem Bij mijn 3D printer werkt het ook zoals jij beschrijft. Ik ben nu bezig om een makkelijke opzet te maken die ook voor de Lasercutter werkt, op de Smoothieboard zit een microSD kaart, technisch gezien moet het dus kunnen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.