5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    justhan

iMac verliest (spontaan & random) verbinding met Synology NAS

Heb hier een Synology DS215j staan. Sinds dit weekend verliest deze op onregelmatige tijdstippen het contact met de iMac. Er komt dat een pop-up scherm wat zegt: “Server wordt uitgeschakeld. De bestandsserver Synology is uitgeschakeld”.
    Wanneer ik daarna verbinding maak met de NAS blijkt in het configuratiescherm dat de NAS zelf niet uitgeschakeld is geweest (geeft bijv. aan dat deze gedurende een veel langere tijd actief is geweest) en lijkt alles heel normaal.
    Alle hardware ‘knooppunten’ zijn langsgelopen; kabels zijn vernieuwd en (opnieuw) goed ingeplugd. Het probleem van spontaan uitschakelen blijft echter bestaan.
    Verder is er – volgens mij – niets gewijzigd de laatste tijd, noch aan de NAS, noch aan de iMac.
    Omdat op deze NAS de muziek staat, zullen jullie wel begrijpen dat het spontaan uitschakelen, minder geslaagd is.

Mijn vraag is dus, wie dit probleem herkent en wat de (mogelijke) oplossing kan zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Brombeer

Een vergelijkbaar probleem is hier ooit met een nieuwe router opgelost.

Bijdrager
    justhan

Router is net een half jaar oud, maar alles is mogelijk in dit leven….
    Het is sowieso het proberen waard, dus me maar eens vervoegen bij de router-leverancier.

Ongeveer een halve dag later:
    Omdat ik vandaag niet toekwam aan een bezoekje van zo’n winkel, heb ik het eens met een andere poort geprobeerd van de router, en tot nu toe geen problemen meer (even op hout kloppen!). Ga sowieso een andere halen, maar voor het moment dus even gelukkig.

Bijdrager
    trabant

En zet nu de poort eens terug? …

Bijdrager
    justhan

Na een klein half uur in de ‘oude” poort weer contact verloren ….. dus de boel maar weer even teruggezet en dan morgen maar even naar de winkel waar ik een nieuwe router kan gaan halen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.