6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    geulwijk

iMac verkopen, hoe het beste alle privézaken verwijderen?

Dus, ik wil mijn iMac model 2010 verkopen. Hoe doen jullie dat? Met een compleet nieuwe installatie van het oorspronkelijke bijgeleverde besturingssysteem op dvd? Of is er een gunstigere manier waarbij de koper profiteert van mijn upgrade van de besturingssoftware? Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat al mijn persoonlijke gegevens goed verwijderd worden en niet meer teruggehaald kunnen worden.

Bedankt voor tips, allen.

Bijdrager
    geulwijk

Sorry jongens, te snel getypt. Ik zie dat er al genoeg over geschreven is. Dan maar een andere nuttige vraag: kan ik in dit forum mijn eigen bovenstaande vraag verwijderen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee, hooguit aanpassen (klik op je avatar). Wissen kan alleen in het nieuws gedeelte.

Bijdrager
    geulwijk

Ah! Toch nog iets nieuws geleerd, bedankt.

Bijdrager
    R-Flow

Harde schijf veilig wissen en vervolgens OS X opnieuw installeren is de veiligste optie, op de harde schijf verwijderen en ritueel verbranden na dan. Hou er rekening mee dat het een aantal uur kan duren. Hier kan je teruglezen hoe:

How To Securely Wipe A Hard Drive [Mac OS X]

Sterkte met de verkoop!

Bijdrager
    simonelb

Ja precies je kan je HD het beste wissen en overschrijven door nullen. Dit kan je gewoon via schijfhulp programma doen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.