13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    dduur

imac verkocht (hoe verwijder mijn email account en de emails van die mac)

graag uitleg

Bijdrager
    IcyDragon68

Via iCloud.com, en vervolgens bij Zoek mijn iPhone zoek je je iMac op en wis het van afstand.

Of begrijp ik jou verkeerd? Sorry, maar ik vind jouw teksten lichtelijk onduidelijk.

Bijdrager
    makasa

heb je de mac nog? wees duidelijk.

Bijdrager
    GoeieDag
    dduur op 28 oktober 2015

graag uitleg

Ja, zeg dat wel!

Bijdrager
    dduur

ik heb een imac (van 2009)
    daar zit programma op
    die mac ga ik verkopen, hoe verwijder ik alle mail van die imac, en mijn account?

Bijdrager
    TheFonz

Verdomme, dat is jammer!
    Die imac (van 2009) is gelijk een stuk minder waard als programma daar op zit.

Misschien moet je proberen programma weg te jagen!
    Als programma blijft zitten, probeer dan in ieder geval te voorkomen dat het zich gaat nestelen, als programma zich eenmaal gevestigd heeft het de rechten van een huurder en dat wil je echt niet. Met een dakdekkershamer programma verjagen werkt maar, maar toen pas programma op mijn MacBook Pro (van 2011) zat en ik ’t probeerde te slaan met m’n dakdekkershamer raakte ik per ongeluk ook m’n MacBook Pro (van 2011). Hele barst in het scherm, maar programma zat niet meer op m’n MacBook Pro (van 2011)

Het kan dus, maar je moet wel opletten!
    Succes!

Bijdrager
    hatolex

Je titel van het het topic luidt, “iMac verkocht” enz.

In je laatste bijdrage staat ” ga ik verkopen” , wat is het nu staat hij nu op jouw bureau of op het bureau van de koper en kun je daar bij fysiek bij of niet.

Duidelijke vragen leveren het vaakst duidelijke antwoorden op 😃

Bijdrager
    makasa

je mac machtiging bij de iTunes intrekken. Vervolgens je Mac herinstalleren en je harde schijf in dat proces even formatteren. Data daarvoor wel backuppen op een externe schijf.

Een Mac opnieuw installeren met OS X Yosemite (clean install)

Hier staat Yosemite maar dat kan ook een andere versie zijn. Dat merk je vanzelf.

Geblokkeerd
    Carp
    dduur op 28 oktober 2015

ik heb een imac (van 2009)
    daar zit programma op
    die mac ga ik verkopen, hoe verwijder ik alle mail van die imac, en mijn account?

Je gaat de iMac verkopen en wilt m schoon opleveren!?
    Dat kan heel simpel;

Open systeemvoorkeuren/gebruikers en open het hangslot.
    Maak een nieuwe gebruiker aan, met beheerdersbevoegdheden.
    Let op; Log uit en vervolgens IN met de verse account.
    Ga weer naar de Gebruikers, open het hangslot en verwijder jezelf.

Na herstarten zal die je oude account deleten, dus is je home folder met alle data weg.

Bijdrager
    makasa

@Carp je levert dan niet schoon op. Alle programma’s die je er zelf opgezet hebt, blijven er wel opstaan. Bij een schone installatie is dat niet het geval.

Geblokkeerd
    Carp
    makasa op 29 oktober 2015

@Carp je levert dan niet schoon op. Alle programma’s die je er zelf opgezet hebt, blijven er wel opstaan. Bij een schone installatie is dat niet het geval.

Dat vraagt de TS toch ook niet! Hij wil alleen zijn prive data eraf hebben en dat werkt zo prima en dat gaat een stuk vlugger dan opnieuw installeren.

Bijdrager
    makasa

@Carp als hij de eigen programma’s niet meer gaat gebruiken wel, anders lijkt me het wenselijk ze te verwijderen (bij gekochte programma’s) om die te verwijderen ivm licenties. Maar dat kan ik uit zijn vraagstelling niet halen. Het is meer een aandachtspunt. Gekochte en gelicenceerde programma’s kan je ook als prive data zien.

Bijdrager
    dduur

dank voor alle suggesties
    imac blijft in de familie, ik wilde alleen mijn email account eraf hebben

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.