12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Imac verdeling RAM slots?

Beste leden,

Ik zit met de volgende vraag:
    wanneer ik een Imac configureer in de store met 8GB wordt deze dan geleverd met 2x4GB RAM (dus 2 slots in gebruik) of 1x8GB RAM?
    Dezelfde vraag voor een 16GB RAM module. wordt deze dan geleverd uit 4x4GB of 2x 8GB of zelfs 2x4GB+1x8GB?

Dus wat is de standaard slot inhoud bij een 8GB RAM module en wat is de standaard slot inhoud bij een 16GB RAM module?

(Uiteraard gaat het hierbij om het bestellen via de apple store, Imac 2013)

P.S. tips over zelf bijplaatsen van RAM etc. is niet nodig:)

Alvast bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Rickje

Wordt altijd in paren geleverd
    In de 21.5 zal dat dus 2×4 of 2×8 zijn.

Bij het 27″ model zijn er 4 geheugen sloten. Dit is standaard bij mijn weten 2×4. Ik weet alleen niet wat Apple doet als je er dan dus 16 in wilt hebben zitten. Ik denk dat ze dan 4x4gb doen en niet 2×8. Maar dat kan wellicht iemand anders wel beantwoorden.

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Ja het aantal slots is me inderdaad duidelijk dat een 21,5 inch dus uit maximaal een paar kan bestaan maar een 8GB wordt dus nooit met 1x 8GB geleverd uit de store maar altijd 2x4GB? Wat dus inhoud als je wilt upgraden naar 16GB je echt 2x 8GB moet kopen en dus niet kan voldoen met 1x 8Gb + de 1x 8GB die er al in zat..

Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop dat iemand me uit ervaring kan vertellen hoe het bij de 27 inch zit met 4 ram memory slots!

Bijdrager
    SunKeeper

Dat ligt eraan wat Apple zegt dat voor dat model het maximale geheugen is.

Als Apple bijv. vasthoudt aan het feit dat er 16GB in kan (ook al kan de machine hardwarematig prima 32GB hebben) zal Apple die 16GB altijd als 4×4 plaatsen, nooit als 2x8GB.
    Ze zeggen immers zelf namelijk dat 4x8GB niet mogelijk is, daarnaast kunnen ze 4GB laatjes relatief goedkoper inkopen dan 8GB laatjes.

Bijdrager
    Mr Evil

Ik ben even naar de store geweest om een iMac te configureren, bij het geheugen zie je keurig staan hoe het verdeelt wordt over de slots.

Geheugen

8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 4 GB
    16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 8 GB [+ € 200,00]
    32 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 4x 8 GB [+ € 600,00]

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Mr Evil,

Geweldig antwoord stom van me dat ik dat over het hoofd heb gezien! Ik dank je hartelijk! (Ik had al wel een vermoeden dan 16GB over 2 slots zou gaan en dat hoopte ik ook al stiekem) bedankt voor de bevestiging!

Super!

Bijdrager
    computer space

Lol, dat je dat laat bijplaatsen door Apple. 200€ voor 8GB extra. Pffff….
    Voor 100€ en zelfdoen heb je 24GB.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, maar in het geval van een 21.5″ is zelf doen helaas niet echt aan te raden.

Dat komt er op neer dat je de complete iMac kan demonteren.

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Precies,

Ik twijfel nog tussen een 21,5 inch en 27 inch.
    Bij 21,5 inch ga ik het zelf niet doen. Ik denk er nog niet eens aan om het scherm eraf te halen..!

Bij een 27inch ga ik het misschien zelf doen maar voor die 200,- extra vind ik het geen probleem als apple het er zelf in zet. Dan ben ik ook wat zekerder van mijn zaak als ik hem voor het eerst in gebruik neem :).

Zoals ook al aangegeven in het begin van de thread:
    “P.S. tips over zelf bijplaatsen van RAM etc. is niet nodig :)”

Ik heb mijn antwoord gekregen door @mr_Evil hartelijk dank

Bijdrager
    computer space

Ik geef ook geen tips, ik geef alleen aan dat ik het debiel vind om Apple’s goudpot op een onbekend belastingparadijs-boutyeiland onnodig te sponsoren. Geef je buurjongen van 13 200€ om het te doen, heb je meer aan. Als je al onzeker bent over een ramlatje inprikken moet je uberhaupt geen computer kopen.

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Ach er zijn ook mensen die zo te horen wat meer verdienen dan de ander. Nogmaals ik vroeg niet om zo’n reactie..

Toch bedankt voor de moeite om mee te denken.

Bijdrager
    taxandria

@computerspace geeft alleen maar aan dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je niet zelf wat ram geheugen bijprikt.

Kijk even een video van een Ram-upgrade op de 27´ iMac en je snapt wat iedereen bedoeld. (piece of cake).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.