10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Yuna

Imac van binnen schoon maken. (stof verwijderen)

Mijn imac (5 jaar oud) is wat stoffig dus wil ik hem graag van binnen eens schoon maken. Alleen durf ik dat zelf niet te doen, bang dat ik iets verkeerd doe als leek. Ik vroeg mij af wat zo’n beetje de gangbare kosten zijn om het te laten doen? Baal er wel van dat je niet gewoon de achterkant los kan halen zoals bij een Imac G5.

Bijdrager
    makasa

Voorkant kan je wel openmaken. Kijk even bij iFixit. Voor schoonmaken hoef je niet zoveel los te maken. Is te goed te doen.

Bijdrager
    Yuna

Ja ik weet dat je de glasplaat los kan halen en dan het beeldscherm los kan schroeven om bij de rest te komen maar toch doe ik dat liever niet zelf als leek. Ben bang dat ik iets beschadig.

Bijdrager
    Milan_Dolk

Als je het echt iemand anders wil laten doen zou ik gewoon contact opnemen met Apple Care.
    Het is vrij makkelijk om te doen hoor, zuignappen op glas en los klikken van de magneetjes.
    Poetsen met microvezeldoekje en klaar is Kees(Yuna;)).
    Er zijn genoeg tutorials op youtube, als mijn super gedetailleerde beschrijving niet genoeg is.

Bijdrager
    wil51

Scherm zit met aantal kabels verbonden aan moederbord. Die zijn kwetsbaar. Als je niet zeker weet wat je doet moet je er gewoon afblijven.

Bijdrager
    Yuna

Ik heb al een plaatselijke apple winkel gemaild om te vragen wat het kost en wat andere praktische vragen maar ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten qua prijs. Moet ik rekening houden met 50-75 euro of 100+ euro? Of is is het minder dan 50? Ik ben vast niet de enige die hem niet zelf schoon durft te maken van binnen.

Bijdrager
    Schrijnie

Bij A-mac kreeg ik te horen dat het ca. € 80.- kost.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

oerinstinct…….het wordt voorjaar en de schoonmaak gaat beginnen :-):-):-)

Bijdrager
    Jeddes

Ja, je zal rond de 80 euro kwijt zijn idd. Denk dat het de moeite waard is om te laten doen, voor et geval je zelf iets sloopt bij het cleanen:)

Bijdrager
    Yuna

Ja het is ongeveer 80 euro maar ik denk ook dat het de moeite waard is. Mijn mac heeft soms keuren en hij is niet meer zo stil als eerst. Maar kan mij zo voorstellen dat dat wel eens zou kunnen komen door stof.

Hoorde ook dat ze niet alle stof kunnen verwijderen en dat het vaak voorkomt dat er vlekken zitten in de LCD die ze niet kunnen verwijderen. Ik hoop nu dus dat die ‘witte waas’ in de hoek dus gewoon stof is maar zo niet, ik merk er weinig van als ie aan staat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.