3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    OneMoreMember

iMac valt uit

Hi allemaal,

Vorige week begaf mijn iMac het eventjes, maar dat lijkt dankzij jullie hulp gelukkig helemaal opgelost…!

Sinds enkele dagen heeft de iMac van mijn vriend echter problemen… Misschien dat jullie hier ook advies voor kunnen geven…

Het probleem: De iMac valt meerdere keren per dag uit, zomaar. Mijn vriend is dan aan het werk (doet geen speciale dingen), en plotseling valt het scherm uit (het geeft nog wel licht, maar het is zwart / diep donkerblauw -> backlight lijkt dus nog wel actief). Via het netwerk kan ik dan nog heel eventjes bij zijn bestanden via mijn iMac, maar al snel is ook dit niet meer mogelijk. Een harde herstart is vervolgens de enige optie. Hij draait Snow Leopard. Zijn iMac is gekocht in de zomer van 2008.

We hopen dat jullie ons kunnen adviseren… Bij voorbaat heel veel dank!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hallo,

Dit is geen energiestand probleem waar je het over hebt? Tenminste, dat lijkt me het eerste waar je op zoek gaat naar een oplossing. Ik zou adviseren om een hardware test te draaien vanaf de installatie DVD (2). Opstarten met de D toets ingedrukt en uit het menu bovenin kiezen bij hulprogramma’s voor ‘hardware test’

Hier meer info: http://support.apple.com/kb/ht1509

Mocht hier niks uitkomen dan is het de moeite om een dagje te proefdraaien op een nieuwe lege test account. Zo kan je uitsluiten of het een gebruikers gerelateerd probleem is.

Bijdrager
    OneMoreMember

Dank je wel!

We gaan het proberen en ik zal laten weten of er iets uit is gekomen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.