8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ad van Moll

Imac valt uit en start met gebruiksaanwijzing weer op.

mijn iMac 27 inch, 2012, 3,2 intel core i5 heeft de neiging om na een tijdje plots te crashen en uit te vallen. Ik krijg hem dan normaal niet meer opgestart. Enige redding is stroomcontact uur te verbreken, na herkoppeling half uurtje wachten en dan weer te starten. iMac is 6 jaar uit, jaar terug gebruik gemaakt van apple aanbod harde schijf te vervangen.

kent iemand dit mankement? en evt tips/oplossingen?

Bijdrager
    Leonard1948

Ik zou als eerste aan de warmte denken; de iMac op een koelere plaats gebruiken of een ventilator erop richten.

Bijdrager
    KarelWillem

Ooit een iMac gehad die hetzelfde probleem had.

Na een tip over het vervangen van de harddisk – die eigenlijk niet aangaf problemen te hebben – is dit nooit meer voorgekomen.

Maar ja, die HD van jou is wel vrij nieuw.

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij ligt het inderdaad aan de warmte. Ik heb een oude iMac met een relatief nieuwe schijf (met daarop Mavericks). Was vorige week op een externe schijf (El Capitan) veel bewerkingen aan het verrichten. Toen ik weer naar de “moeder” HD wilde terugkeren, bleef deze met draaiend wieltje eindeloos in het witte venster hangen. Alles aan gedaan, Recovery, stofzuiger gezet op de luchtuitlaaat e.d. zonder resultaat. Toen geforceerd gestopt, ± 30 minuten gewacht, en geherstart zonder problemen, maar o.i. v. de Macs Fan Control draaiden de fans harder dan normaal. Alle temperatuur sensoren (via Macs Fan Control) gaven weliswaar iets hogere waarden aan, maar de sensor van Power Supply Proximity stond op 85º (die staat afgesteld op maximaal 75º).

Moderator
    Night

….maar met gebruiksaanwijzing opstarten…. dat duidt toch op een ander euvel dan de warmte?

(ik neem tenminste aan dat TS hiermee het scherm bedoeld, waarin de taal voor de installatie gekozen kan worden)

Bijdrager
    GoeieDag

Of het venster van een Kernel Panic.

Anoniem

Klinkt mij als een probleem met de voeding, daar heeft dit model wel vaker last van…

Moderator
    Night

Nu nog een reactie van TS. Dat zou prettig zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.