5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ajv

iMac valt uit

Goedenmiddag,

Ik heb een iMac, nog een witte 20 inch intel. (2,16 GHz)
    En sinds kort gaat hij vanzelf uit na ongeveer een minuut of 3, en dan gaat het scherm uit, maakt wat krakerige geluiden (volgens mij geen harde schijf) en dan blijft het grijze scherm met appeltje ervoor staan.
    En kan hem alleen helemaal uitzetten door de stekker eruit te halen.
    Als ik de stekker erin doe, gaat gelijk het sluimerlampje op de voorkant branden, en hoor je het geluid alsof hij net uit de sluimerstand komt, en je hoort de fans draaien. Maar hij doet verder helemaal niks. (Totdat je hem aanzet, en dan start hij gewoon op, om kort daarna weer uit te gaan.)

In Windows Vista onder bootcamp gebeurd het ook, en ik heb ook al opgestart vanaf een externe hd met 10.5, en dan gebeurd het ook. Dus dan is de interne hd nog goed.

Wat denken jullie, is dit einde verhaal? Moederbord kapot ofzo?

mvg,

Arjan

Bijdrager
    nooki

Heb je de hardware test al gedaan?
    meer info:
    http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Hansi2124

Ik vrees dat hij niet eens aan de hardwaretest toekomt…..

Bijdrager
    Precisieman

Beste Arjen,

Ik gok op het overbekende probleem van de opbollende elektrolietcondensatoren, waar inmiddels heel veel oudere Macs aan lijden. Mocht dat het probleem zijn dan kan een goede computerelektrotechnicus ze eventueel vervangen, maar er zitten er nogal wat in, zowel op het moederbord als in de voeding en goedkoop zal het gezien de hoeveelheid werk zeker niet worden. Die krakerige geluiden kan overslag zijn (vonken) in de voeding, dus om een nóg grotere schade te voorkomen de computer niet meer aanzetten.

Vriendelijke groet,
    Robbert

Bijdrager
    ajv

Die hardware test kom ik inderdaad niet aan toe.
    Ik wist niet dat dat condensator probleem ook geld voor intel macs. Ik zal hem vanavond eens open schroeven om te kijken of ik wat opbollende condensatoren kan zien.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.