8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kronkel

iMac valt steeds uit

Sinds een week valt mijn iMac op de gekste momenten uit en herstart vervolgens.
    Ik heb niets veranderd aan de instellingen of wat dan ook en het is ook totaal onvoorspelbaar zo lijkt het, maar gebeurt toch zeker meerdere keren op een dag en vanochtend zelfs al 5 minuten na het aanzetten van het apparaat.

Hij staat ingesteld om te herstarten na een stroomstoring en dat is dan iets waar ik zelf aan zit te denken (kabelbreukje of een extreme gevoeligheid voor stroompiekjes), maar ik ben desondanks ook benieuwd naar andere opties die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. Het is een vrij nieuw apparaat en stof lijkt me daarom uitgesloten eerlijk gezegd, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Het ding staat hier nog net geen 24 uur per dag aan, maar wel heeeeeeeeeeeeel veel, dus wie weet martel ik het apparaat daarmee…

Wat me wel opvalt is dat een klein kacheltje dat ik af en toe aan- of uitzet omdat het wat kouder begint te worden in de werkkamer soms wel maar soms ook niet invloed lijkt te hebben op dit probleem. Evenwel heb ik die vanmorgen op een andere elektriciteitsgroep aangesloten als test en toen vloog de iMac er toch ook uit nadat ik de kachel uitzette…

Maar omdat dat dus lang niet elke keer gebeurt snap ik het niet echt meer en ben ik op zoek naar alle andere mogelijke oorzaken van dit irritante probleem.

Bijdrager
    Pieterr

Probeer anders een Surge Protector: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132982

Bijdrager
    Kronkel

Dat is altijd een goed idee, dank je wel.:wink:

Het opstarten na een stroomstoring heb ik inmiddels uitgeschakeld, maar toch deed ie het net weer….
    Dat zou dan duiden op dat het toch een ander probleem is…
    Of is een iMac standaard ingesteld dat ie opnieuw opstart na een ongewone stop…

Bijdrager
    Klompje

Wellicht dat je dat al hebt gechecked, maar voor de zekerheid: controleer of het stroomsnoer goed is aangedrukt achter in je Mac. Soms moet je deze plug flink aandrukken, wil die goed op z´n plek zitten. Als die plug er half ingedrukt zit, dan kun je idd bovengenoemd probleem ervaren. Voor een Mac maakt het niet uit als die de hele dag aanstaat. Daar moet ie tegen kunnen.

Bijdrager
    Kronkel

In principe zaten die er goed in, maar ik heb ze nog maar even een zetje gegeven dan voor de zekerheid.
    Ik ga vandaag wat dingen uitproberen zoals het kacheltje de hele dag niet aan en zo, om te elimineren wat wel en geen connectie heeft met de problematiek.

Andere suggesties blijven zeer welkom natuurlijk.

Dank in elk geval voor de vlotte replies :)

Bijdrager
    Maccessory

Het kan ook de voeding van je iMac zijn.

Toen ik een paar jaar geleden een nieuwe Mac mini aanschafte viel die na het aanzetten steeds binnen tien minuten tot een half uur uit. Bleek een defecte (nieuwe) voedingsadapter te zijn.

Bijdrager
    Kronkel

:o :o :o

Dat is bizar…

Het gaat na vanmorgen tot nog toe goed vandaag, dus ik heb stiekem de hoop dat toch dat kacheltje het probleem veroorzaakt en het dus in die zin vrij gemakkelijk te verhelpen is door dat ding uit mijn kamer te bannen of zo’n stekkerdoos aan te schaffen.

Wordt vervolgd:)

Bijdrager
    Kronkel

Beetje laat vervolg, maar ik lees hier vandaag pas weer mijn eigen berichten terug…
    Het was dus simpelweg een kapotte voeding. Inmiddels vervangen en geen problemen meer.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.