11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    xAnitax

Imac valt plots uit

Hallo iedereen,

Na een tijdje te hebben op google te hebben gezocht over meer problemen zoals ik het ervaar kwam ik er toch niet helemaal uit.

Ik ben in het bezit van een Imac sinds een jaar nu, en sinds de laatste tijd kan hij plots zomaar uitvallen en duurt het enkele seconden voordat ik hem weer kan opstarten (door middel van plug in achterkant weer even duwen). Gisteren een Reset gedaan aan de achterkant, kwam veel stof daardoor vrij en lijkt tot nu toe niet te helpen. Dit kan plotseling zijn als ik op safari zit, of helemaal niet achter zit.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    Nielsvr

Temperatuur al in de gaten gehouden met bijvoorbeeld istat pro of SMCFanControl?

Bijdrager
    polansky

Heb je er recentelijk geheugen bijgeprikt?

Bijdrager
    xAnitax

geen geheugen aan toegevoegd.. En betreft de temperaturen heb ik niet zoveel verstand van

Maar geeft 60 C 998/1000 rpm aan

Inactief
    Anoniem
    xAnitax op 21 augustus 2012

door middel van plug in achterkant weer even duwen

Als je iedere keer die plug moet bijstellen, weet je zeker dat die er echt helemaal goed inzit? Soms moet je echt hard duwen.

Bijdrager
    Ostinato

Het kan inderdaad dat je de voedingskabel telkens lostrekt, bijv. door de iMac heen en weer te schuiven.

Volgens mij kan dit ook helpen: haal de voeding er uit, laat je iMac flinke tijd staan (bijv. een nachtje) en sluit daarna de voeding weer aan.

Bijdrager
    xAnitax

Oh wat stom. De achterkant plug zat er inderdaad tot de helf it en niet helemaal.. Nooit opgevallen.

Bedankt!

Bijdrager
    robert1970

xAnitax 8 minuten geleden #

Oh wat stom. De achterkant plug zat er inderdaad tot de helf it en niet helemaal.. Nooit opgevallen.

Bedankt!

Dat is toch het eerste waar je naar kijkt als de computer het niet goed doet?
    Althans, dat zou wel zo logisch zijn.
    Maar goed, het probleem is opgelost.

Inactief
    Anoniem

:thumbsup:

Bijdrager
    apple-man

Het valt mij op dat mensen tegenwoordig als ze tegen problemen aanlopen wel erg snel naar forums neigen. En hopen dat iemand ze kan helpen met het oplossen van hun probleem. zonder dat ze eerste zelf uitzoeken wat er aan de hand is en of ze het zelf kunnen oplossen. Weer een hoop paniek op niks dus. zoals robert1970 al zegt is de voedingskabel het eerste waar je naar kijkt als je computer het niet goed doet. Maar voor xAnitax ben ik wel blij dat het is opgelost.

Bijdrager
    1984
    apple-man op 21 augustus 2012

Het valt mij op dat mensen tegenwoordig als ze tegen problemen aanlopen wel erg snel naar forums neigen.

@apple-man, waar denk je dat dit forum voor is…? alleen om je nieuwe Mac te tonen. Het probleem van de TS is erg begrijpelijk indien je de oplossing weet. Maar als je het zo goed weet geef hier dan een oplossing voor.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.