5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    El_Koffie

Imac valt om de haverklap uit

Goedemiddag op deze warme zomerdag.

Dit is ook waarschijnlijk de reden van het probleem.
    er staat hier een Imac 20 Inch, die sinds het warme weer kuren heeft; de Imac schakelt zichzelf uit.
    Nu hadden we dit probleem ook al met een Imac, maar die ging niet meer aan, en maakte een nogal alarmerend geluid.
    Dit was een DOA.

Maar nu lijkt het alsof deze Imac ook bevangen is door de hitte, terwijl het hier binnen 27 graden is.
    Is dit normaal?
    Of is er een utility die dit oplost?

Hoor het graag, alvast bedankt.

Bijdrager
    thomdebom

Dit heeft mijn vader ook gehad met zijn 20″. Ik heb het voor hem opgelost:
    – Print dit uit.
    – Kijk of je in aanmerking komt (aan je probleem te horen waarschijnlijk wel)
    – Ga met je iMac naar een Apple Repair Center (in amsterdam bijvoorbeeld in de Raadhuisstraat bij MacHouse, of kijk even op apple.nl voor de voor jou dichtbijzijnde vestiging).
    – Haal je iMac een paar dagen later op (bij mijn vader was het slects vier!! dagen)

Done!

Bijdrager
    appelonia

Even de achterkant eraf en de de ventilatieopeningen schoonmaken wil ook nog wel eens helpen. Volgens mij wordt de koele lucht aangevoerd door roosters in de onderkant van de iMac en als die vol stof zitten dan krijg je bij warm weer dit soort problemen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Gaat dit trouwens om een Intel of G5?

Bijdrager
    Frank van der Klugt

Ja inderdaad Cloudsurfer,

Goede vraag, want een nieuwe iMac 20″ Intel heeft hier geen last en het is hier momenteel hartje zomer met temperaturen van boven 34 graden in huis.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.