12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

iMac valt gewoon inslaap terwijl ik stream

Ben je fijn een film aan het kijken op je Apple TV valt ineens je iMac uit omdat je hem lange tijd niet gebruikt. Dat mag toch niet gebeuren terwijl je een film aan het streamen bent ?

Ik heb geen zin om elke keer naar boven te rennen om de iMac wakker te gaan maken. Is dit een bug of gewoon een setting die ik over het hoofd zie ?

Bijdrager
    wdele

Ik denk dat je sluimerstand moet uitzetten als je streamt. Moet ik ook met mijn iPad.

Bijdrager
    bvdabjorn

Als ik stream valt mijn iMac ook in slaapstand –> alleen scherm niet de harddisk. Met mijn iPad hetzelfde, het scherm valt uit maar de stream blijft.
    Misschien moet je bij instellingen (zie foto) dit eens proberen.

Bijdrager
    johnkeates

Waarschijnlijk heeft je netwerk ook nog eens geen Bonjour Sleep Proxy. Die zorgt er voor dat een Bonjour apparaat beschikbaar blijft en wakker wordt gemaakt als een apparaat hem nog aan het gebruiken was.

Bijdrager
    Koning Frank

in slaap vallen zijn 3 woorden

Bijdrager
    Shmoo

Dit zijn de instelling die al stonden.

Was er niet ook ergens een optie binnen het OS dat je kon aangeven dat het OS geen openstaande apps mag afsluiten en je gebruiker mag uitloggen + netwerk verbreken. ?

Bijdrager
    Rolandvbalen

Mac App store –> Caffeine (Gratis)

Bijdrager
    Shmoo

Thanks @Rolandvbalen, dat zal helpen..

Ik raak met de jaren steeds meer teleurgesteld in alles wat Apple aanraakt. Toen ik in 2007 de overstap maakte van een Windows PC naar een Mac was er iemand met de volgende geweldige slogan die ik nooit meer zal vergeten,

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn.

Het was ongekend hoeveel waarheid daar in zat als je er over gaat nadenken.

Ik zou graag wel eens de settings willen zien van mensen die er geen last van hebben. Want als ik er op Googel dan zie ik toch aardig wat topics verschijnen sinds sept. 2012.

Mijn setup.
    – iMac met bovenstaande Power settings
    – Time Capsule die via een sleutelhanger continue verbonden is met de iMac
    – iTunes met de bibliotheek op de Time Capsule HD
    – Apple TV in de woonkamer alles is ingelogd op één AppleID
    – Alles voor de zekerheid met kabel op de Time Capsule aangesloten

Bijdrager
    1984

Zo kan het ook, het scherm gaat sluimeren, terwijl de computer gewoon de dingen kan doen waar hij mee bezig is, en je kunt hem zelf laten slapen.
    verder staat de schermbeveiliging op 15 min

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat is de oplossing, in principe je computer nooit meer uitzetten en hem altijd bezighouden, het liefst zou ik een oplossing van Apple zien die controleert of iTunes aan staat ( of speelt ) en zodra dat het geval is dan niet sluimeren want dan ben je bezig.. Ik bedoel als je een film aan het kijken bent op je computer dan weet de computer toch ook dat je bezig bent maar hem alleen niet aanraakt.

Sinds Lion is die functie erin gekomen dan ze alles willen afsluiten en weer auto. openen waar je gebleven was. Dat heeft het allemaal niet makkelijker gemaakt vind ik.

Bijdrager
    csteelooper

Of je typt in terminal:

pmset noidle

Dat is een commando dat ervoor zorgt dat de Mac bij inactiviteit niet in slaap valt. OS X past het zelf toe bij installatie van nieuwe software (middels een .PKG / installer).

Overigens kunnen developers van software er nog altijd zelf voor zorgen dat het systeem niet in slaap valt bij gebruik van hun software. In Universal Media Server werkt deze optie wel, maar in PS3 Media Server (bijna hetzelfde programma, maar dan iets minder uitgebreid) niet echt…

Bijdrager
    Bianco

ik heb van de week airparrot aangeschaft. Dit proggie streamt direct films vanuit VLC naar de Apple-TV. Het scherm van de iMac draait vrolijk mee, en op de Apple-tv kan ik gewoon MKV bestanden afspelen, zonder conversie. De kwaliteit vind ik redelijk goed, en de iMac valt niet in sluimerstand. Bovendien hoef ik films niet meer naar Apple-tv formaat om te zetten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.