5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Hanton

iMac upgraden via 10.8, hoe?

Weet iemand wat de procedure is om een 2011 iMac te upgraden naar iets recenter?
    Mac is niet goed bruikbaar meer omdat alle sofware gedateerd aan het raken is.

De mac draait nog op 10.6.8 en dat moet via 10.8 geüpdatet worden zegt de App Store.
    OK maar hoe pak je zoiets aan? Zou als het even kan, bij Sierra (10.12) willen uitkomen.

Is deze oudere software nog ergens vinden of wat zijn de procedures?
    Ander systeem klonen? Recovery en internet install werkt niet met dit oude OS.

Tips welkom!

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Hanton.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb vorige week nog voor iemand El Capitan gedownload. Deze staat nog in mijn Dropbox en kun je hier downloaden.

https://www.dropbox.com/s/4qvgyhqm5fjy2vd/OS_X_El_Capitan-installatie.zip?dl=0

Bijdrager
    Hanton

Wow, dat is super.

Ga het zometeen proberen!

Dankjewel

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Wel even checken of er drivers zijn voor je printer met El Capitan. Voor mijn Canon MP540 was dit niet het geval. Dus moest ik mij tevreden stellen met het vorige systeem Yosemite, dat helaas geen security updates meer krijgt.

Als je iMac nog een harde schijf heeft en geen SSD zal alles bovendien trager werken bij het opstarten. Je kunt een beetje tijd winnen door bij het Shut Down venster “heropen programma’s en vensters” uit te vinken.

Bijdrager
    Hanton

Nog even updaten, alles is prima gelukt en het Macje draait verrassend vlot met El Capitan. Dankjewel @ Shmoo!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.