7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

iMac upgraden vanaf 10.6.8

Op mijn iMac (2010) draait nu 10.6.8. Helaas is mijn iPhone 5s niet meer compatibel met iTunes. Daarom wil ik de iMac updaten. Ik lees dat ik rechtstreeks naar 10.10 kan springen. Maar ik vind 10.10 nergens. Klopt het dat het rechtstreeks kan en waar vind ik 10.10?
    Alvast bedankt voor de hulp

Bijdrager
    makoe

Als je 10.10 nooit gedownload hebt lukt dat ook niet meer (via de reguliere weg).
    Je geeft aan dat je mac een iMac van 2010 is, je kunt dan naar 10.12.
    Via de appstore op je iMac.
    Zorg wel altijd voor een backup bij een upgrade.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201475

Maar ik zie dat je ook op 10.6.8 zit, dan werkt het niet direct.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT206886

Dan kun je nog kiezen of je op 10.11 blijft of doorgaat naar 10.12

Bijdrager
    Geedee

Dus ik kan van 10.6.8 meteen naar El Capitan (10.11)?

Bijdrager
    makoe

ja

Bijdrager
    Geedee

Dat is goed nieuws. Zal mijn iPhone (10.2) ook weer met iTunes en iPhoto kunnen praten hoop ik. Dank je wel, makoe!

Bijdrager
    makoe

Vanaf 10.10 is iPhoto vervangen voor Foto’s. Je kunt iPhoto blijven gebruiken als je dat fijner vindt.

Foto’s zal standaard openen bij het aansluiten van je iPhone. Deze dien je dan direct te sluiten met CMD+Q.
    Vervolgens open je de app “Fotolader” (standaard app in je map programma’s) en linksonderin op het driehoekje klikken en daar kun je iPhoto weer aanvinken als standaard.

Of je gaat verder met het nieuwe Foto’s, dat is natuurlijk aan jezelf.
    iPhoto zal niet meer worden geupdate, daarnaast wordt Foto’s systeembreed ondersteund/gebruikt, bijvoorbeeld bij het delen van foto’s en iPhoto niet meer.

Je kunt voor je de upgrade uitvoert jezelf nog eerst inlezen of gaandeweg gaan ontdekken.

Succes!

Bijdrager
    Geedee

Tnx!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.