4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco Ras

Imac uitgevallen en doet niks meer.

Sinds 2013 heb ik een nieuwe imac 27 inch met fusion drive. Deze heeft me altijd goed bevallen maar plots sinds vanavond zo ineens onder het werken pats Mac valt uit… Eerst dacht ik dat de stroom uitviel maar blijkbaar was het mijn Mac! Alle stekkers nagekeken en snoeren maar alles zat goed en zelfs een anders stop contact. Maar helaas de Mac geeft geen krimp meer hij doet helemaal niks! Ondertussen Apple gebeld en die zegt dat de Mac opgestuurd moet worden voor onderzoek.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?! Want ik heb niet bepaald trek om met mijn imac over straat te gaan slepen.

Bijdrager
    Jeddes

Ik vrees dat je er wel mee over straat moet. Zoals je het beschrijft kan het van alles zijn.
    Je kan hier kijken, maar als ie helemaal niks meer doet heb je daar ook niks aan.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Bijdrager
    SunKeeper

Nou, het kan verstandig zijn om de Mac op te tillen en dan zo over straat te lopen. Of in een doos doen.
    Want bij slepen krijg je zoveel krassen onderaan de voet.:-D

Maar goed, even serieus: dat is in zo’n geval vaak de voeding. Dat is niet een bijzonder duur onderdeel (max. € 100,-) dus echt torenhoge reparatiekosten heb je in zo’n geval niet.
    Wanneer het het logic board betreft kan het wel oplopen tot € 1000,- voor deze Mac.

Ik zou gokken op de voeding en dan hopen dat dat het inderdaad is.

Bijdrager
    Marco Ras

Hey! Ik heb mijn imac even een nacht van het lichtnet gehaald maar hij doet het nu weer!:) dus reparatie lijkt me nu even niet nodig!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.