5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

[opgelost] iMac uit sluimerstand halen

Gebruik MacOS High Sierra,

Het lukt niet meer om de iMac met een toetsaanslag uit de beeldscherm* sluimerstand te halen. (Apple USB toetsenbord)

Middels muisklik en aan/uit knop gaat wel..

*later toegevoegd.

Bijdrager
    McMeller

De Mac al opnieuw opgestart sinds het niet meer lukt? Werkt enter ook niet?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcmeller,

Al 21 keer (heb er al twee weken last van) opnieuw opgestart, enter zit ook op het toetsenbord, werkt dus ook niet.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

De oplossing bleek, bij systeemvoorkeuren/schermbeveiliging /interactieve hoeken te kiezen voor “bureaublad”.

Het heeft altijd gefunctioneerd, kennelijk is er na de update Sierra-High Sierra, iets foutgegaan….?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    McMeller

Tweede dag op rij dat ik je goed probeer te helpen. Kun je je indenken dat “enter zit ook op het toetsenbord” dan een beetje flauw overkomt? Er zijn namelijk gevallen denkbaar dat alleen de enter-toets werkt. Ik vraag het niet omdat ik niet weet dat je enter-toets op je toetsenbord zit, maar om dat ik samen een oorzaak/oplossing zoek.

Ik kan me overigens niet vinden in deze oplossing. Een interactieve hoek instellen voor ‘Bureaublad’ betekent niets anders dan dat alle vensters worden verschoven en het bureaublad wordt getoond wanneer je de muis in de betreffende hoek zet. Op dezelfde manier kun je andere functies aan een actieve schermhoek toewijzen, zoals het vergrendelen van je computer of het weergeven van het Launchpad. Leuke functie, maar hij was vooral populair toen de muizen en trackpads nog wat minder veelzijdig waren.

Dat heeft naar mijn idee helemaal niets te maken met hoe je de computer uit de slaapstand haalt, zéker niet als we over het toetsenbord spreken. Als het nu wel werkt, hou ik het op toeval, dit mag er geen invloed op hebben.

Zou het kunnen dat je de conclusie iets te snel getrokken hebt, en dat alleen het beeldscherm van de computer uit was, maar het systeem nog niet in slaapstand?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.