11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    i_yell0wi7

iMac uit of slaapstand?

Hallo Omt’ers
    ik vroeg me af wat is nou beter voor me iMac?
    om hem iedere avond helemaal uit te zetten. (Stroom eraf)
    of hem in slaapstand te zetten. (nog stroom op)

Ben gewoon nieuwsgierig hierna :slant:

Bijdrager
    bosrijk
    Bijdrager
    i_yell0wi7

Bedankt voor de snelle reactie dus het is verstandiger om voortaan me iMac in slaapstand te zetten?

Bijdrager
    NeXT

Ik zet hem ook altijd in slaapstand.

Bijdrager
    iMarvin

Beste i_yell0wi7,

Het ligt er natuurlijk aan hoe je je iMac geconfigureerd hebt. Mijn iMac heeft een HDD, dus die staat eigenlijk altijd in de sluimerstand. Is-ie lekker snel weer bij de les. Mijn MBP 13″ daarentegen heeft naast de HDD een SSD, deze start dus praktisch net zo snel op als dat hij uit de sluimerstand ontwaakt. Vandaar dat ik geneigd ben deze sneller uit te zetten. Zou ik echter de SSD niet ge├»nstalleerd hebben dan zou de MBP ook gerust veel in de sluimerstand staan. Kan je apparaat echt wel tegen (zeker als je ook niet het probleem hebt van een accu die lui zou kunnen worden, zoals bij een iMac).

Bijdrager
    freddyonderstal

Ik heb de mijne overdag in sluimer als ik hem niet gebruik. Na 21:00u ongeveer, ’s avonds, gaat hij gewoon uit om de volgende ochtend om omstreeks 09:00u weer aan te gaan…

Bijdrager
    i_yell0wi7

Bedankt voor alle reactie’s

ik had nog ergens gelezen dat Unix (Mac OS X) juist beter omgaat met de hardware als deze langer aanstaat of in sluimer word gezet, en dat dat de levensduur van het apparaat verlengt, kan iemand dit mij bevestigen?

In de handleiding van me iMac staat ook dat het beter is om hem in slaapstand te zetten en als je hem langer dan 2 dagen niet gebruik, je heb helemaal uit moet zetten.

Bijdrager
    Kdingo

Met PowerNap is het nu helemaal geweldig, en dis staat de mijne altijd in sluimer.

@iMarvin wow dus een MB met SSD start binnen 2sec helemaal op? :O
    *We\’ve got a new record*:)

Moderator
    unSOUND

De desktops staan altijd aan. Nooit uit, nooit in sluimer.

De MacBook gaat nooit uit, altijd in sluimer.

Bijdrager
    cids

“me iMac” is geen Nederlands… zeg alsjeblieft gewoon “mijn iMac”

Moderator
    unSOUND
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.