9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Applemoes

iMac uit: internet weg op G4 en iBook

Het volgende probleem doet zich voor:

Als de iMac uit is, is er geen internet meer voor de G4 en de iBook.

Opstelling:

chello naar router-G4
    iMac
    AE-iBook
    Alle macjes hebben een eigen ip adres 192.168.0.x ( opvolgend)

Géén internetdeling aan ….

Bijdrager
    Daan.

maken deze mac’s alle contact via airport?

Bijdrager
    martijnG

Chello laat maar 1 MAC adres toe (netwerk adres) Dit MAC adres hoort bij je ethernet kaart. Wanneer je een andere Comuter op je chello modem wilt aansluiten, zul je eerst de modem het andere MAC adres moeten ‘leren’. Vervolgens kan alleen die machine het internet op… er lastig dus.

De makkelijkste oplossing is een router te kopen, dit MAC adres aan de modem te ‘leren’, en de router IP’s laten uitdelen over de andere machines

Bijdrager
    Jello
    ”martijnG”

Chello laat maar 1 MAC adres toe (netwerk adres) Dit MAC adres hoort bij je ethernet kaart. Wanneer je een andere Comuter op je chello modem wilt aansluiten, zul je eerst de modem het andere MAC adres moeten ‘leren’. Vervolgens kan alleen die machine het internet op… er lastig dus.

De makkelijkste oplossing is een router te kopen, dit MAC adres aan de modem te ‘leren’, en de router IP’s laten uitdelen over de andere machines

hij heeft toch een router?????

Bijdrager
    Applemoes

yep, gaat via de router, deze heeft het Mac adres voor chello, dus dat is het probleem ookniet.

Ik heb het eigenlijk nooit opgemerkt, tot ik de iMac van de week uitzette om er extra geheugen in te zetten, ik wilde op de G4 even iets checken over de iMac, en kwam toen niet op internet dus ……

de G4 en de iMac hangen via ethernet aan de router alleen de iBook via Airport, maar de Airport is ook internet kwijt en die moet ik even van de stroom afhalen om weer verbinding te krijgen.
    Voorlopig werkt het wel, maar stel dat de iMac het een keer opgeeft….

Bijdrager
    martijnG

router-G4 ( Ik dacht dat je G4 voor router speelde:) ) Dat doet mijn G4 tenminste… Ok dan heb ik niets gezegt

Bijdrager
    macpro

Heb je op de G4 en iBook bij het router adres soms het adres van de iMac ingevuld in plaats van de router zelf?
    Want dan sturen ze al het verkeer dat bedoeld is voor het internet via de iMac naar buiten.

Bijdrager
    Applemoes

Dat ga ik even nakijken, wordt vervolgd…

Bijdrager
    Applemoes

elke machine heeft het router adres goed…

ik ga eens even in de router set-up kijken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.