6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Janvw

iMac trekt afspelen .swf niet. Hoe op te lossen??

Voor een tentoonstelling heb ik een animatie gemaakt in Flash CS3 die prima draait op mijn MacBook Pro (laatste model).

Sommige animatie onderdelen, zoals audio en een ‘pageflip’ functie werken niet of nauwelijks of de iMac 2.33Ghz Intel Core 2 Duodie in de tentoonstelling wordt gebruikt. Nu heeft die iMac maar 1 Gb geheugen en mijn MacBook Pro 2 Gb. geheugen en natuurlijk een betere videokaart. Zou het hier aan kunnen liggen?

Vraag:
    – hoe zou ik het wel lopend kunnen krijgen op de iMac? Ik had bijvoorbeeld [compress movie] uitgezet bij het publishen. Is het beter om dat wel te doen of zijn de verschillen dan nog minimaal?
    – zijn er nog andere manier op de animatie ‘lichter’ te maken?

Geblokkeerd
    Anoniem

Die Core 2 Duo iMac van jou moet dat natuurlijk prima kunnen draaien;)
    Kan het zijn dat je op die iMac niet de laatste Flashplayer hebt?

Bijdrager
    Janvw

Er is op die iMac flashplayer 9 geinstalleerd. Bovendien had ik (voor de zekerheid) geëxporteerd als Flash 8. Ik snap er ook niets van, maar het is wel een big problem, want een haperende animatie op een expositie kan echt niet. :oops:

Bijdrager
    EL Mystica

a/ Je hebt toch een preloader gebruikt, hé? Zelfs lokaal kan je best een preloader gebruiken want bij grote swf’s is het belangrijk dat je zeker bent dat ie alles ingeladen heeft vooraleer ie verder gaat.

b/ audio/pageflip: zitten alle bestanden en afbeeldingen embedded of laadt ie externe bestanden in?

c/ de default settings zijn al ideaal voor wat je nodig hebt.

d/ lichter: Tja, hangt er van af wat je allemaal doet: Shape Tweens, multiple fades onstage, …

e/ Het kan zijn dat je pageflip-component features gebruikt die enkel in de flashplayer 9 zitten. Probeer ‘m es naar 9 te exporteren?

Moderator
    unSOUND
    ”Janvw”

Er is op die iMac flashplayer 9 geinstalleerd

Dat zegt helaas niet alles. Er zijn meerdere versies van versie 9 geweest, en sommigen daarvan lopen slecht op Intels… kijk eens of je een andere versie kunt installeren…

Bijdrager
    Janvw

a. De pageflip.flv werkt met .xml; alle .swf worden met preload ingeladen

b. De audiobestanden .mp3-files zijn inderdaad embedded. Misschien achteraf niet handig.

De pageflip is met flash 8 gemaakt, dus ik denk dat dit geen probleem is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.