11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rosta

iMac trage start na installatie Maverick

Sinds ik Maverick heb geïnstalleerd op mijn iMac duurt het een paar seconden voor de iMac ontwaakt uit sluimer-toestand. Voorheen hoefde ik maar een toets aan te raken of de iMac was wakker.
    Nadat het beeld is verschenen, duurt het wederom ettelijke seconden voordat de muis het weer doet. Een dergelijke traagheid ben ik in het geheel niet gewend van Apple, en denk steeds dat het systeem dood is. Moet ik misschien iets optimaliseren? Ik heb een iMac 2,66 Ghz Intel Core i5 van eind 2009.

Bijdrager
    Beech

En hoeveel geheugen ?

Bijdrager
    BoniMacX

Post hier dus is een anoniem systeemprofiel zodat we wat meer van je Mac te weten komen. Info > Etrecheck: uitgebreid en anoniem systeemprofiel . Uiterst postbaar!

Om dit topic overzichtelijk te houden maak er een .pdf bestand van (plakken in standaard programma teksteditor / archief / Exporteer als pdf…) zo zien we ook meteen de problem-items in het rood aangegeven staan (pdf in het gratis dropbox zetten en link delen hier. Zie info > Appletips / dropbox).

Bijdrager
    rosta

Ik heb 4 Gb 1067 MHz DDR3. Hier de link naar dropbox, met daarin de diagnose van Etrecheck: https://www.dropbox.com/s/rjlu1ont2ql2sac/iMac%20diagnose.pdf (bedankt voor de goede beschrijvingen). Ik heb de file een beetje bekeken, maar kan niet zo gauw iets raars ontdekken. Jullie misschien wel?

Bijdrager
    BoniMacX

ik heb nog even voor je gegoogled op ‘osx mavericks sluimerstand iMac’.
    Via dit topic http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/26063/sluimerstand-mavericks-duurt-idioot-lang/
    kwam ik hierop = https://discussions.apple.com/message/23482240#23482240

Bijdrager
    rosta

de laatste link leidde weer naar een algemene discussie over het “gaan slapen”. Dat gaat gelukkig heel vlot. Bij mij gaat het om het ontwaken. Ik heb het net even getimed: 16 seconden (na het aantikken van de Enter toets) , waar Snow Leopard slechts 1 seconde nodig had. Dat is dus even wennen. De oplossing heb ik nog niet gelezen.
    Het wakker worden van mijn muis heb ik opgelost: ik gebruik sinds vorige week een touch pad in plaats van de magic mouse, en ik heb gemerkt dat ik eerst met twee vingers moet tikken, voordat het touch pad wakker wordt. Na het tikken met twee vingers ontwaakt het touch pad direct. Hopelijk is er ook zo’n simpele oplossing voor de iMac.

Bijdrager
    BoniMacX

Werkt google bij jou niet?:-)
    Ik doe het je nog is een keer voor: in het Engels deze keer: ‘osx mavericks – slow waking up’:
    een resultaat: Apple support communities: iMac slow wake up time after with Maverick.

oplossing van een deelnemer aan dat topic: ‘I did a clean install of Mavericks after being totally sick of this issue. Now it runs great after waking up from sleep’.

Bijdrager
    BoniMacX

google nu is zelf op ‘why is my imac waking up so slow after installing mavericks?
    Ben zelf 1ste hit aan het lezen. Begint met after installing mavericks, the iMac…’ 9 pagina’s lang topic.

Bijdrager
    rosta

bedankt voor de tip; zal het vanavond lezen (heb nu helaas geen tijd).

Bijdrager
    koen

Heb je een externe schijf? Probeer het eens met zonder dat die is aangesloten.

Bijdrager
    rosta

inmiddels ben ik achter de oplossing: heel simpel opnieuw opstarten…………. De iMac ontwaakt nu weer binnen een seconde! Koen en BoniMacX: heel hartelijk dank voor jullie meedenken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.