30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    tms18

imac traag

ik heb een imac late 2009 als ik op sluimer klik duurt het even voor dat hij ook daatwerkelijk op sluimer gaat.

ook met het open en laden van bv photoshop heeft hij moeite wat hij eerst niet had

ik heb al een hulp schijf progamma gebruikt maar dat hielp niet wat nu

Bijdrager
    Yggdrasil

Los van al de spellingsfouten…

Wat voor specificaties heeft jouw iMac?
    • Hoeveel RAM?
    • Bij schijfhulpprogramma kun je je HD controleren op fouten…

Ik noem maar wat…

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

– Heeft ie dezelfde problemen als je inlogt met een andere gebruiker?

Bijdrager
    tms18

3.06 ghz intel core 2 duo

4 gb 1067 mhz ddr3

ik heb bij schijfhulpprogramma de schijf gecontroleert daar waren veel fouten die heb ik herstelt maar dat

hielp niet

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Heb je de schijf én de schijfpermissies hersteld?

Bijdrager
    Macosxachist
    Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je hem juist hersteld?

Dus de Snow Leopard DVD er ingestopt en dan via de menubar bovenaan de HD hersteld?
    Misschien helpt het om een PRAM reset te doen.

PRAM reset:

Houd “cmd” + “alt” + “p” + “r” vast tijdens het opstarten, maar vòòr het grijze scherm verschijnt. Dat wil ook eens helpen.

Bijdrager
    tms18

ik heb schijfhulp programma > controleer schijfbevoegdheden>en toen kwam een waslijst met fouten>herstel schijfhulp programma dat is wat ik gedaan heb maar als ik dat met die cd doe ben ik dan al mijn bestanden en programma’s kwijt ??

Bijdrager
    Macosxachist

Nee, maar als het een stervende harde schijf is – en die kans is levensgroot – zou ik maar beginnen met het maken van een actuele backup.

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee, dat ben je niet. Gewoon de stappen volgen met die DVD. Dus de DVD insteken, vervolgens als het Mac OS X installatievenster veschijnt bovenaan de menubar ‘Herstel schijf’ aanklikken en laat de mac zijn werk doen.

Als je dan opnieuw opstart verschijnt er een groen lijntje tekst als je het schijfhulpprogramma opent.
    Houd er wel rekening mee dat je HD het kan begeven als hij dergelijke fouten vertoont, maak daarom een back-up.

Bijdrager
    tms18

hoe doe ik dat

Bijdrager
    Yggdrasil

:crazy:

Je maakt een back-up door ofwel Time Machine te gebruiken in combinatie met een externe HD. Of je sleept al je files handmatig naar een externe HD.

Bijdrager
    tms18

kan dat ook door schijfhulpprogramma’s te klikken op nieuwe schijf kopie

Bijdrager
    tms18

kan ik hem niet beter terug sturen naar apple voor alle zekerheid het is toch garantie

Bijdrager
    fatboysmart

Kan, maar toch altijd eerst een backup maken! Apple is niet verantwoordelijk voor de data op je harddisk.

Bijdrager
    tms18

doe ik dat door een nieuwe schijf kopie te maken ???

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zou een (lege) externe harddisk eraan koppelen en dan een TimeMachine backup maken.
    TM kun je aanzetten in de Systeemvoorkeuren -> Time Machine en de grote schakelaar AAN te zetten.

Bijdrager
    michelvdb

Van waar halen jullie dat het weer eens een stervende schijf is? Dit lijkt bij sommigen een mantra. Er kunnen andere oorzaken aan de basis liggen. Onder andere deze:
    Traag om te sluimeren kan een oorzaak in Safe Sleep of hibarnation hebben. Een goed volgelopen RAM van waar volatiel geheugen moet weggeschreven worden. Bvb. wanneer Photoshop duchtig tekeer is gegaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Hoeveel ruimte heb je nog over op je hd? En volg ook de tip van Sullivan…..

Bijdrager
    tms18

338.3 van de 500 gb en die schijfpremisies waar staan die onder

Bijdrager
    hansiedejong

Maak inderdaad eerst eens een nieuwe gebruiker. Heb je daar nog steeds problemen?

Bijdrager
    Hansi2124

Programma’s / Hulpprogramma’s / Schijfhulpprogramma.
    Open dit en klik de eerste regel aan. Wat zie je dan onderaan staan bij S.M.A.R.T.-status?

Daarna:
    Klik op de tweede regel (waarschijnlijk staat daar bij jou Macintosh HD) en zorg ervoor dat de tab Schijf-EHBO geselecteerd is.Klik dan onderaan op Herstel schijfbevoegdheden.

Overigens kan je veel van deze handelingen terugvinden hoe die te doen in andere topics op OMT, te vinden via de Zoekfunctie.

Bijdrager
    tms18

heb ik gedaan

hier heb ik hem herstelt

Bijdrager
    Hansi2124

Een foto of andere afbeelding kan je plaatsen op OMT door boven het bericht wat je aan het maken bent te kiezen voor IMG en dan op Browse klikken en het juiste bestand kiezen.

Bijdrager
    tms18

ik heb de schijf controle gedaan en deze wijst steeds naar

” gebruikers verschillen op system/libary/java/javamachine..” enzovoorts

Bijdrager
    tms18

Bijdrager
    tms18

Bijdrager
    tms18

is wel grappig dat mijn mac steeds naar java wijst

Apple’s Java gaat het huis uit

Bijdrager
    Hansi2124
    tms18 op 14 november 2010

ik heb de schijf controle gedaan en deze wijst steeds naar

\’\’ gebruikers verschillen op system/libary/java/javamachine..\’\’ enzovoorts
    Dat geeft niet. In ieder geval voor wat het waard is wordt je hd ook “goedgekeurd” (Gecontroleerd).
    Dat je met die link steeds daar terecht komt, komt omdat Safari dat in zijn geheugen heeft staan. Kijk maar als je een nieuw venster hebt geopend en “onem” intikt……

Nu het volgende: ga naar Systeemvoorkeuren / Systeem / Accounts.
    Klik op het hangslot als dat nog dicht zit en geeft je wachtwoord in.
    Klik dan op het + teken en maak even een test-account aan (Volledige naam: test en de rest ook even invullen, behalve dat vinkje onderaan).
    Log uit en log dan in met dat test account en kijk of je dezelfde problemen ervaart als met je eigen account…. Laat ons dat even weten.

Bijdrager
    tms18

heb ik al geprobeert maar als ik op sluimer klik gebeurt er niks als ff wacht en daarna weer op sluimer klik dan pas gaat hij op sluimer

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.