-
Q:
imac traag
ik heb een imac late 2009 als ik op sluimer klik duurt het even voor dat hij ook daatwerkelijk op sluimer gaat.
ook met het open en laden van bv photoshop heeft hij moeite wat hij eerst niet had
ik heb al een hulp schijf progamma gebruikt maar dat hielp niet wat nu
Zie derde bericht en verder in http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-hapert-strandballen
Heb je hem juist hersteld?
Dus de Snow Leopard DVD er ingestopt en dan via de menubar bovenaan de HD hersteld?
Misschien helpt het om een PRAM reset te doen.PRAM reset:
Houd “cmd” + “alt” + “p” + “r” vast tijdens het opstarten, maar vòòr het grijze scherm verschijnt. Dat wil ook eens helpen.
Nee, dat ben je niet. Gewoon de stappen volgen met die DVD. Dus de DVD insteken, vervolgens als het Mac OS X installatievenster veschijnt bovenaan de menubar ‘Herstel schijf’ aanklikken en laat de mac zijn werk doen.
Als je dan opnieuw opstart verschijnt er een groen lijntje tekst als je het schijfhulpprogramma opent.
Houd er wel rekening mee dat je HD het kan begeven als hij dergelijke fouten vertoont, maak daarom een back-up.Van waar halen jullie dat het weer eens een stervende schijf is? Dit lijkt bij sommigen een mantra. Er kunnen andere oorzaken aan de basis liggen. Onder andere deze:
Traag om te sluimeren kan een oorzaak in Safe Sleep of hibarnation hebben. Een goed volgelopen RAM van waar volatiel geheugen moet weggeschreven worden. Bvb. wanneer Photoshop duchtig tekeer is gegaan.Programma’s / Hulpprogramma’s / Schijfhulpprogramma.
Open dit en klik de eerste regel aan. Wat zie je dan onderaan staan bij S.M.A.R.T.-status?Daarna:
Klik op de tweede regel (waarschijnlijk staat daar bij jou Macintosh HD) en zorg ervoor dat de tab Schijf-EHBO geselecteerd is.Klik dan onderaan op Herstel schijfbevoegdheden.Overigens kan je veel van deze handelingen terugvinden hoe die te doen in andere topics op OMT, te vinden via de Zoekfunctie.
tms18 op 14 november 2010ik heb de schijf controle gedaan en deze wijst steeds naar
\’\’ gebruikers verschillen op system/libary/java/javamachine..\’\’ enzovoorts
Dat geeft niet. In ieder geval voor wat het waard is wordt je hd ook “goedgekeurd” (Gecontroleerd).
Dat je met die link steeds daar terecht komt, komt omdat Safari dat in zijn geheugen heeft staan. Kijk maar als je een nieuw venster hebt geopend en “onem” intikt……Nu het volgende: ga naar Systeemvoorkeuren / Systeem / Accounts.
Klik op het hangslot als dat nog dicht zit en geeft je wachtwoord in.
Klik dan op het + teken en maak even een test-account aan (Volledige naam: test en de rest ook even invullen, behalve dat vinkje onderaan).
Log uit en log dan in met dat test account en kijk of je dezelfde problemen ervaart als met je eigen account…. Laat ons dat even weten.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.