10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Eehhm…

iMac toetstencombi kapot? [OPGELOST]

Een tijdje geleden ontdekte ik dat ik op mijn iMac G5 het slaap/herstart/zet uit dialoogje kan oproepen met een toetsencombinatie. Ik bedoel niet de aan knop op de achterkant. Die dient alleen om de machine te laten slapen. Vroeger diende de aan/uit knop op het toetsenbord die functie, maar die ontbreekt op het witte toetsenbord.
    De combinatie was CTRL – EJECT. Prima combi. Linksonder – rechtsboven, maar nu doet hij het niet meer. Waar zou dat door kunnen komen?

Bijdrager
    PietjePuk

alt + apple + eject = slapen
    ctrl + alt + apple + eject = uitdoen

combi enkele sec inhouden.

Bijdrager
    Eehhm…

Dank, Pietjepuk. Deze kende ik nog niet. Maar ik bedoelde de combi om het Sleep / Restart / Cancel / Shutdown dialoogje te krijgen.

Die werkte eerst met control – eject, nu niet meer…

Bij tuaw trouwens nu een handige serie tips. Zoals: klik op vertikale scheidingslijntje en rij muis op en neer voor interactief maatgeven van de dock, control-sleep onnodige menubar ikonen eruit om ze te verwijderen zonder systeemvoorkeuren te openen.

Bijdrager
    AppletjeEitje

Bij mijn iMac werk het wel gewoon. Je moet volgens mij de eject knop wel eventjes ingedrukt houden, heb je dat gedaan?

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”AppletjeEitje”

Bij mijn iMac werk het wel gewoon. Je moet volgens mij de eject knop wel eventjes ingedrukt houden, heb je dat gedaan?

Inderdaad, dit is sinds 10.4.9… Heel raar en heel irritant.

Bijdrager
    sypie

Ik vond het eigenlijk irritant dat mijn cd lade steeds open ging. De cd lade van mijn eMac gaat namelijk net tegen mijn toetsen aan. Iedere keer als ik iets van mijn buro moest pakken en de eject knop raakte kwam die lade er weer uit, dat was irritant. Kennelijk heeft iemand op de programmeerafdeling er net zo over gedacht toen zijn cd er een paar keer uit ging.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”sypie”

Ik vond het eigenlijk irritant dat mijn cd lade steeds open ging. De cd lade van mijn eMac gaat namelijk net tegen mijn toetsen aan. Iedere keer als ik iets van mijn buro moest pakken en de eject knop raakte kwam die lade er weer uit, dat was irritant. Kennelijk heeft iemand op de programmeerafdeling er net zo over gedacht toen zijn cd er een paar keer uit ging.

Ja, oké, dat vin dik ook handiger, maar bij het uitzetten vind ik het maar onzin.

Bijdrager
    Turbanus

Leuk dat iemand bedenkt dat dit hardwarematig wordt geregeld…… Gaat naat OS.:wink:

Bijdrager
    Eehhm…

Ja inderdaad, even ingedrukt houden. Dat is sinds de laatste systeemupdate. Er zit nu een vertraging in.

Moderator
    Poezenbeest

Snugger van ze dat ze dat er bij mij niet ion hebben gezet…

Mijn iBook heeft gewoon een ouderwetse aan/uitknop waar dit dialoogje mee opgeroepen wordt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.