17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Imac syncen met macbook

Ik heb zojuist mijn iMac in ontvangst mogen nemen,bij het installen vroeg hij of ik gegevens van een andere mac wou halen.Ik wou dit wel doen maar had geen firewire kabel.
    Nu wil ik mij die dadelijk gaan aanschaffen,maakt het uit wat voor kabel het is en hoe kan ik alsnog het syncproces tussen mac en macbook opstarten?

Bijdrager
    Mr Evil

Met dot mac kan je hoop syncen. Beter is om je instellingen niet te laten syncen.

Bijdrager
    Swiss

Programma map / Hulpprogramma’s / Migratie-assistent

Bijdrager
    sven-
    ”Mr

Met dot mac kan je hoop syncen.

Wat heeft .Mac hiermee te maken?

Bijdrager
    Ian83

maakt het uit wat voor kabel het is

Ja, je moet een firewire kabel hebben 6 naar 6-pins.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Bedankt allemaal.

Het maakt dus niet uit of het firewire 600 of 800 is?

Bijdrager
    junjur

ik zou een firewire 400 kabel kopen. Ik weet niet of je beide kabels door elkaar kunt gebruiken, maar de macbook heeft geen firewire 800 dus daar zou ik sowieso voor gaan.

En firewire 600 bestaat geloof ik niet. Tenminste, geen enkele mac heeft het.

Bijdrager
    Ian83

Vraag in de winkel gewoon om een firewire kabel van 6 naar 6-pins (is firewire 400). Dan heb je wat je nodig hebt.

Bijdrager
    Mrwhoopie

voila het syncen is bezig,ik was hier in de lokal pc-shop gegaan (ja ik weet het is heiligschennis:P )En die man kon niet geloven dat een laptop(Macbook) een 6 pins aansluiting had.

Bijdrager
    Mrwhoopie

De iMac zegt at hij klaar is maar ik zie die bestanden nergens staan.Moet ik nu zelf nog iets doen?Of is er iets mis gegaan?

Bijdrager
    Ian83

More info please!

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb dus via de imigratie assistent de iMac de bestanden van de macbook laten syncen,de imac zegt dat hij klaar is en aan mij resterende ruimte op de harde schijf te zien,heeft hij de bestanden blijkbaar ook ergens,maar waar kan ik die nu terug vinden?

Of moet ik de iMac ms opnieuw opstarten eer dat alles op zijn poten staat?

Bijdrager
    Ian83

Me dunkt op de plaats waar dergelijke bestanden horen te staan; dat wil zeggen: documenten in de documentenmap, muziek in de muziekmap enz. Heb je geen spotlight?

Bijdrager
    Mrwhoopie
    ”Ian83″

Me dunkt op de plaats waar dergelijke bestanden horen te staan; dat wil zeggen: documenten in de documentenmap, muziek in de muziekmap enz. Heb je geen spotlight?

Tuurlijk wel,maar daar staat geen 1 van deze bestanden in.:? :cry:

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik ben ook even aan het tellen gegaan;

Ik heb een hd van 500 Gig,en daar is 465 gig effectief beschikbaar van,als ik nu kijk zie ik dat ik nog 411,22gig over heb,ik heb nog niets van foto’s of muziek geinstalled.Dus ergens lijkt er mij iets niet te kloppen.

Leopard is er welliswaar in zij geheel opgezet met alle talen en toeters en bellen,maar ik denk dat heel de instal en alles ongeveer een 19 gig in beslag zou moeten nemmen waar zou dan die overige 34,39 gig zijn?

Wel zag ik in spotlight dat mij vrouw haar gebruikersnaam er stond.Ik had dus een mapje met haar naam en daar stonden al haar bestanden in en dus ook de muziek,maar hier stond een verbodsbord bij en ik kan ze niet openen omdat ik niet voldoende bevoegdheden had.Ik heb dat mapje nu dus weggegooid maar nog steeds geen 34,39 gig terug.

Help aub,want 34,39 gig moet hier ergens staan te niksen.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ok na de prullebak leeg gemaakt te hebben,heb ik nu 443,05 gig vrij dat lijkt mij al iets normlaer (hoewel ik 20 gig voor een besturingssysteem toch veel vind of niet ?

Maar hoe krijg ik eigenlijk nu mijn mailadressen ed van mijn vrouw haar macbook in de Imac?Kan het zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb bij de migratie assistent?Ik wil alleen de muziek en afbeeldingen en mail adressen van mijn vrouw op de iMac..Blijkbaar zijn de programmas van de macbook wel overgekomen naar de iMac. :roll:

edit:Blijkbaar zijn de settings van mijn vrouw haar mailacount toch over genomen,maar de mails die zij op de mac heeft en de lokale mappen en contactpersonen zijn niet mee gegaan hoe kan zoiets?

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb alles handmatig gedaan,adrsboek gewoon gecopieerd enzo en alles lijkt nu weer te kloppen.
    Alvast allemaal bedankt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.