12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

iMac Superdrive leest plotseling geen DVD’s meer [opgelost]

Heel vreemd. Gisteren kon mijn Aluminium iMac nog prima DVD’s lezen, maar nu (sinds vandaag) leest hij opeens geen enkele (originele) DVD meer. De DVD’s worden wel gelezen (dat kun je horen), maar er verschijnt geen symbooltje op het bureaublad. Ook het programma Dvd-speler kan geen disc vinden.

Het gekke is dat audio CD’s en lege DVD’s wel worden gelezen.

Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een Pioneer DVD-RW DVR-K06A brander.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

nog garantie?

Bijdrager
    julesp

Kan je ze wel zien met schijfhulp programma?

Bijdrager
    sven-
    ”Sullivan”

nog garantie?

Ja, nog 1 maand, maar ik denk niet dat de DVD brander opeens kapot is. Zou het niet iets software matigs kunnen zijn?
    Ik heb gisteravond QuickTime gedowngrade naar 7.3.1. Zou het daardoor kunnen komen?

@ julesp: ja, ik kan hem wel zien in schijfhulpprogramma. Maar wat moet ik dan nu doen?

Ik zie het onderstaande. Het lijkt wel alsof hij denkt dat er niets opstaat (0 mappen – 0 bestanden) ?

Bijdrager
    Pieterr

Ziet VLC (de inhoud van) de DVD wel?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

ik gok toch een hardware probleem. Maar je zou natuurlijk een Archive & Install kunnen proberen…….

Bijdrager
    sven-

Ja, verdraaid. VLC kan de DVD wel zien. Ik kan de DVD volledig bekijken met VLC.

Bijdrager
    Pieterr

Dan heb je toch iets in de OS X settings vermeubeld…

Bijdrager
    casperrrrrrr

Waarom heb je in godsvredesnaam QuickTime gedowngrade? Doet ie het wel als je hem weer upgrade?

Bijdrager
    sven-
    ”casperrrrrrr”

Waarom heb je in godsvredesnaam QuickTime gedowngrade?

Omdat de 7.5 versie problemen geeft met sommige plug-ins.

Ik kan inderdaad QuickTime weer upgraden, misschien dat dat helpt, maar dan nog zie ik niet wat QuickTime te maken heeft met de Superdrive.

”Pieterr”

Dan heb je toch iets in de OS X settings vermeubeld…

Nou, ik zou niet weten wat. Maar niemand weet wat je eraan kunt doen?

EDIT: nou, heb QuickTime update naar 7.5.5 gedaan, en het werkt weer als voorheen. Verklaring..? Geen idee, maar goed, voorlopig is het probleem dus opgelost:D

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

EDIT: nou, heb QuickTime update naar 7.5.5 gedaan, en het werkt weer als voorheen. Verklaring..? Geen idee, maar goed, voorlopig is het probleem dus opgelost:D

Gelukkig maar! http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1828646#1828646 ;-)

Bijdrager
    sven-

Ja:wink:

Ik weet het ook niet hoor zo af en toe. Heb nog steeds problemen met QuickTime eigenlijk (crashen tijdens het kijken van HD films, komt waarschijnlijk door Perian..), maar dat is weer een ander verhaal.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.