13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    RedKillah

iMac start op maar met zwart scherm

Als ik mijn iMac uit 2012 opstart zie ik in het begin even het witte beeldscherm met het opstart toontje, en daarnaword het beeld zwart..
    Dan als ik 5 minuten later op de opstart knop druk krijg ik het inlog scherm, en als ik dan met de muis wil bewegen valt hij weer uit.

Iemand tips over hoe ik hem weer kan maken? Het is belangrijk dat ik de bestanden die erop staan behoud! I.v.m. een app en prive fotos.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Beech
    Bijdrager
    RedKillah

Het probleem is dat ik helemaal niet bij het bureaublad kan komen of dergeleik

Inactief
    Anoniem

oh mijn god. Dit Xiaomi Mi2S smartphone ziet er zo lelijk, en zo duur. maar het is de meest populaire telefoon van wereld. al mijn vrienden heeft er een.
    waarom is het zo populair? wat denk je ervan? ik wil er een te kopen om een poging te hebben: http://80.cm/cXa

Bijdrager
    MacTS
    tinghao op 27 juni 2013

oh mijn god. Dit Xiaomi Mi2S smartphone ziet er zo lelijk, en zo duur. maar het is de meest populaire telefoon van wereld. al mijn vrienden heeft er een.
    waarom is het zo populair? wat denk je ervan? ik wil er een te kopen om een poging te hebben: http://80.cm/cXa

SPAM!! Kan iemand deze ‘spleetoog’ van dit forum verbannen?

Bijdrager
    wdele

Spamhoer, flikker nou eens op. En het zou wel een wonder zijn als jij vrienden hebt. En waarom zouden we iemand zoals jou willen helpen? Je gooit forums vol met gezeik; en je stelt niet eens een vraag. Dan vraag ik je vriendelijk om eens iets normaals te doen. En zeg tegen je ‘vrienden’ dat ze maar eens moesten stoppen met mij bellen: ‘Hello, you speak with Microsoft Security you have virus on your windows computer you need. To fix right now.’ ‘Shut up.’

Bijdrager
    Jeroeno

Overstappen naar Windows xp

Bijdrager
    wdele

Overstappen naar Windows xp

1: Hij wil geen nieuwe computer kopen. Dit gaat over een computer en niet over een OS.
    2: Windows XP faalt en dan ook nog: volgend jaar stopt de support voor Windows XP.

Bijdrager
    Jeroeno

Dat is toch beter dan dat je 1000 euro betaald voor een mac en je hebt dan alleen de basisvariant met een in elkaar stortend pentium 4 proccessortje?

Bijdrager
    Soulshaker
    RedKillah op 27 juni 2013

Als ik mijn iMac uit 2012 opstart zie ik in het begin even het witte beeldscherm met het opstart toontje, en daarnaword het beeld zwart..
    Dan als ik 5 minuten later op de opstart knop druk krijg ik het inlog scherm, en als ik dan met de muis wil bewegen valt hij weer uit.

Iemand tips over hoe ik hem weer kan maken? Het is belangrijk dat ik de bestanden die erop staan behoud! I.v.m. een app en prive fotos.

Alvast bedankt!

Waarom heb je nooit backups gemaakt ?

Bijdrager
    stel maar

Je kan je iMac zetten in target disk mode, je iMac is dan een externe HD als ware. Alleen zit er geen firewire meer op dus heb je een duurdere thunderbolt kabel nodig en een andere mac met thunderbolt. klik

En ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt zoals beech aangaf;

Schakel de computer uit.
    Koppel het netsnoer van de computer los.
    Wacht vijftien seconden.
    Sluit het netsnoer van de computer aan.
    Wacht vijf seconden en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.

Bijdrager
    constantijn1999

je kan inderdaad proberen om de mac in target disk modus te zetten en dan via een andere mac de bestanden te kopiëren en dan de mac opnieuw installeren

Bijdrager
    Vandefilm

Ik heb hetzelfde probleem. Heb al het netsnoerkabel dingetje geprobeerd (3x) en bij de derde keer was ik het zo flauw dat ik maar gewoon ingelogd heb (met zwart scherm) en daarna via de linksonderhoek (gaat hij in slaapstand) het scherm weer aan heb gekregen. Is er geen andere manier om dit op te lossen? Ik typ dit nu overigens wel op m’n iMac maar ik heb geen zin om elke keer dit tegen te komen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.